Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Far og mor svarer debatten

På oppfordring har vi nå laget denne debatten slik at damene holder seg unna pappa praten. Her kan damene/mødrene stille spørsmål om det meste til mennene/fedrene.
Vi har også testosteron vs østrogen debatten, men den er mer for friske debatt utvekslinger.Testosteron mot østrogen
Forandrer musa seg etter fødsel?
23:30 8.08.2007
Lurer jeg på
Anonym
Sv: Forandrer musa seg etter fødsel?
19:23 9.08.2007
jeg også. har hørt at den blir slappere.. og at mennene ikke synes at sex er det samme lenger..
pogi *med Lille Frø i magen*
23:16 12.08.2007
Har hørt det jeg også, men flere sier at jo mer en trener knipe muskelen jo større sjanse for at "musa" blir så god som ny om jeg kan si det slik, men jeg vet ikke da jeg er førstegangs.
Mannen jeg venter barn med har to barn fra før og jeg har tatt dette opp med han. Eksen hans ble visst veldig slapp, men han også mener at det ble opplyst om flere øvelser for å kanskje hindre det.Men hver kvinne er unik og hver kropp reagerer ulik på fødsel :-)

Så knip, kanksje det hjelper kanskje ikke :-)
Anonym
17:49 13.08.2007
Kanskje slappere sånn med en gang.

Jeg ble på 6-ukerskontroll anbefalt kuler til å ha i skjeden for å trene opp muskulaturen. Billigere på Kondomeriet enn på apotek i følge min mannlige lege. ;-)

Er ikke slappere nå enn før fødsel, snarere tvert i mot, kanskje. ;-)
Anonym
12:30 14.08.2007
Noen er faktisk strammere etter en fødsel.
Anonym
17:44 14.08.2007
jeg er heller d motsatte
Anonym
17:59 20.08.2007
Jeg har bestilt noe som heter smart balls på kondomeriet.no, de kan brukes før og etter fødsel og gjør at man trener seg opp igjen mye fortere etterpå!! :) Kulene koster 200 pluss det blei 100 i porto!

Så får håpe det funker!!
Anonym
16:32 22.08.2007
Bare tull!!! gjør knipeøvelser jenter!! den går seg tilbake,jeg var faktisk "tightere"!!! hehe må le litt.....hvis typen deres får se fødselen og hva som kommer ,hvor stort det er og hvor mye gørr så har han ikke lyst på sex med det samme du kommer hjem alikevel:)slapp av dere,kroppen er helt fantastisk som "gror" igjen og ordner opp:)
Anonym
11:05 26.08.2007
Kulene er et hjelpemiddel for å gjøre knipeøvelsene riktig.

Hvis man bruker feil muskler eller ikke kniper hardt nok ramler kulene ut. Det er en kjent sak at mange gjør disse øvelsene feil. Derfor bra med kuler. Hvis du er sikker på at du gjør alt rett trenger du kanskje ikke kuler.

Ikke noen motsetning mellom kuler og knipeøvelser, altså.
Anonym
16:35 24.08.2007
Jepp, det gjør den. Hos meg, i hvert fall.

Ble ikke "slapp", det gikk fort tilbake til normalen. Faktisk var det nesten for trangt i starten. Men skjedeåpningen har dessverre blitt mindre pen... tydelig at jeg revnet og at åpningen ikke ble reparert skikkelig. Får satse på å beholde den gubben jeg har, for det er ikke noe jeg ville gledet meg til å vise frem :(
Anonym
23:58 24.08.2007
ble faktisk trangere jeg =p
Anonym
20:34 25.08.2007
Venter nr 3. Og mannen min sier at eg blei trenger etter fødselen av vår første, enn kva eg var før me fekk han. Han klager faktisk på at eg er for trang....
Nr. 3 på vei.
20:45 25.08.2007
mannen min sier jeg kniper for hardt med musa..
jeg kniper sjeldent.
og jeg syns ikke er så trang hell men det syns han.
trodde det var godt at damene ikke hadde plass til alt mulig inn i der jeg da men
Anonym
12:50 28.08.2007
Hehe, grunnen til at dem "klager" på at det er for trangt er jo fordi da kommer dem jo nesten med en gang..Som sikkert er litt flaut og irriterende for dem:P
Anonym
18:43 29.08.2007
Kanskje det tar litt tid å trekke seg sammen,og da er man jo øm også....
Men etterhvert blir alt som før!!!;)
Kroppen er en fantastisk maskin!!!!
Anonym
00:37 12.09.2007
Kan vi ikke få høre svar fra mennene her da?
magj
08:32 12.09.2007
Tror de liker seg bedre på kranglesiden!
Anonym
20:52 26.10.2007
gjorde aldri knipeøvelser, hadde taklet det hvis ting ikke var som før, men jammen, nå er din jo mye trangere enn før. vet ikke hva de har gjort med den altså.
Anonym
22:50 26.10.2007
Først to fødsler på to år, fire sting første fødsel, ett sting andre fødsel, sa han ikke kjente noen forskjell før og etter. Skilt (men ikke pga musa!). Ny kjæreste i to år, kunne ikke merke at jeg hadde født. Slutt (men IKKE pga musa). Ny samboer, nytt barn, alt bare bra både før og etter siste fødsel.Sydde ikke noe, babyen bare "sklei ut". SÅ: ikke bekymre deg! :-) Kanskje de som har kompliserte fødsler og som revner og sånt så de må sy mye kan merke noe, det vet ikke jeg, men jeg har IKKE hatt noen problemer. :-) Dessuten tror jeg at musa til forskjellige damer er forskjellige hos de som aldri har født også, bare se hvor forskjellig pupper kan være! Muser er sikkert like forskjellige! :-)
Hadde sex en mnd tid etter alle fødslene....
Anonym
22:54 26.10.2007
Hadde grad 4 rift = flere sting enn man kan telle.

Etter noen mnd var musa akkurat som før.
Anonym
22:16 27.10.2007
Mannen min sier det er som å kaste bananer i haukelitunnelen.....?????
Anonym
14:31 7.12.2007
Synd for deg da anonym over....Du må være så slapp som en kopptue...
Anonym
18:29 10.01.2008
Jeg ble trangere, uten knipeøvelser..
Anonym
01:07 11.01.2008
Får man kjøpt disse kulene på apotek?
Har ikke sett dette produktet før der jeg.. I så fall, hvilket "tema" leter jeg under?
Anonym
03:24 11.01.2008
Jeg har hørt at menn synes det er bedre å ha sex med en dame som har født barn enn en som ikke har det;-)
Anonym
11:30 16.01.2008
noen etterlyste svar fra en mann... her kommer det...

min bedre halvdel hadde en utrolig flott "mus" før graviditeten.. etter 1 veldig rask fødsel med tilhørende "revning" og sying følte jeg den som trangere enn før graviditeten. For min del var det helt greit da jeg synes sexen ble bedre enn før. når også nummer 2 kom med rask fødsel også der med "revning" og sying ble den jo enda trangere.. heldivis ikke for trang, for det er fortsatt sykt digg å ha sex med den "musa"... ulempen er at den nå er såpass "tight" at jeg virkelig må konsentrere meg for ikke å komme umiddelbart.. men men... ingen problemer uten løsning... vi har i lengre tid brukt glidemiddel som hjelp da jeg er litt opptatt av at hun skal komme på lik linje med meg, og hun holder jo som regel lenger enn meg også. Glidemiddel og fingre først og glidemiddel før den virkelige sex akten gir mindre friksjon for vår del og kanskje muligheter for at jeg holder noen sekunder ekstra som kanskje resulterer i felles orgasmer...

Poenget er: Den er iallefall for min del mye bedre etter enn før:)
PappaBimmer!
13:20 16.01.2008
Jøssenamm!:) Da har jeg ingen ting og bekymre meg for. Gleder meg til og ha sex uten at magen er "i veien" jeg, DET skal bli deilig!:)
Anonym
16:39 29.03.2008
Til pappabimmer ! Ikke for å gjøre deg deppa men ...... grunnen til at din kjære har blitt trangere og trangere ETTER fødtsel .....kan skyldes helt andre ting enn du tror ......
Kvinner som får skjedeprolaps og fremfallen livmor .....føles nok trangere etter fødtsel ja FOR MANNEN ..... ! Fordi det er " bare rot " og fullstendig kollaps av kjedeveggene inni der grunnet skadene en fødtsel påfører kvinnens vagina - ofte også nerveskader som følge av vaginal fødtsel . Men betyr ikke at din kjære nyter godt av det .....og syns sex er like deilig - les selve samleiet ......
Du bør nok satse mer på KLITORIS om du vil gi HENNE NYTELSE .
For vagina kan ofte ha fått nerveskader som er permanente pga vaginal fødtsel . Det viser amerikansk forskningsrapport jeg har lest av gynekolog exsperter .... Så vil du komme samtidig med henne ...bør du nok fra nå av etter fødtsel SATSE PÅ KLITORIS . Tror neppe den lille penisen din kan greie det lengre ........ noensinne !
Hilsen Kvinne 30 som ALDRI SKAL FØDE VAGINALT . Men ta KEISERSNITT - HELDIGVIS ! For å beholde vagina - slik den SKAL VÆRE !
Anonym
16:56 29.03.2008
Utrolig... Jeg er målløs over dette fullstendig idiotiske innlegget.
Hilsen person uten vaginanevrose
Anonym
17:38 29.03.2008
16:39 Hvor dust er du egentlig?
Anonym
10:16 25.04.2008
Du person som liker store bokstaver innimellom... har du i det hele tatt født noen barn da?! Kanskje du ikke skal uttale deg før du har erfaring med det det blir spurt om...
Anonym
17:48 29.03.2008
Må du virkelig bruke glidemiddel du pappabimmer ? Rart ......for en EKTE KÅT KVINNE som gleder seg til sex med sin mann .... produserer nemlig mer en nok - tro meg masse masse glidemiddel helt naturlig fra kjeden og trenger overhodet ikke glidemiddel for å gjennomføre et samleie .....så sant hun er under 60 år he he .normalt vet jeg som selv er kvinne . Om en er EKTE KÅT . Og det ikke er rent skuespill .........Hørt om FORSPILL GUTT ??? Noe du helt klart må bli bedre på ut fra det jeg leser .... glidemiddel .... for noe tull !
Du må virkelig konsentrere deg for å ikke komme umiddelbart sier du pappabimmer ...... herregud sier jeg - glad jeg ikke er din sengepartner og kvinne ......he he ! Vær på vakt - ditt sexliv henger i en tynn tråd nå - ut fra singnalementet du beskriver her ... som kvinne høres dette ut som faresignal på at noe er ikke helt som det skal være mellom deg og din kvinne ....din kvinne er jo " knusktørr " sammen med deg ...noe som er UNORMALT ? Hun kan ikke være " mye kåt da og ha så veldig lyst egentlig på sex med deg ..... når hun ikke blir våt engang ....

Kanskje sexen er blitt mye bedre for deg mann ...... har du noengang SPURT henne ??? Tror nok du burde lære deg HVOR klitoris ER ......
Og få litt opplæring . Ellers ender du snart opp med sex 2 gang i året eller skilsmisse spår jeg deg ......

Hilsen kvinne i 30 årene ...... er velmente råd .... ikke noe annet

.

Anonym
18:22 17.04.2008
Ah gi deg da, du blir ikke noe mindre ekte kvinne fordi man ikke produserer så mye sekret når man er kåt.
Du kansje synes du var morsom, men jeg oppfatter inlegget ditt som arrogant og uvitende.
Skulle ønske folk sluttet å slenge kjeften, å late som at man er mye bedre enn andre, for man kommer ingen vei med det.
Dette forumet er jo tross alt startet fordi man skal kunne snakke med andre i lignende situasjoner, å lære hverandre om ting man finner ut underveis, for man blir usikker på noen ting til tider, å da er det jo glimrende at man kan få høre andre som kansje opplever eller har opplevd samme sak. Ikke alt man kan gå til lege med jo.
Zabbi
20:15 20.01.2008
Jepp!
Don't worry, be happy!
Jeg grudde meg til å ha sex etter fødsel, bådre rivnet og ble klipt. Men sexlivet vårt er fantastisk deilig nå 4 mnder etter fødselen. Jeg føler meg trangere og gubben er også fornøyd. Sier jeg er langt fra slapp. :-) Dessuten er det litt spennende å ha sex igjen etter fødselen også!
Anonym
22:14 20.01.2008
Men hvis du allerede er ganske trang, er det større sjanse for at du blir trang igjen etter fødsel? Er det noe fasit på dette her? Hoss meg gjør det faktisk vondt i begynnelsen når vi skal ha sex. Biter tennene sammen. Jeg må få ut fingern og kjøpe glidemiddel. Er galskap å holde på slik. Dumme, trange fitte... (litt grov her nå, men mus høres så dumt ut).
Annci89
15:18 24.01.2008
glidekrem er tingen:-)
PappaBimmer!
16:59 29.03.2008
Mens man ammer er hormonene i kroppen litt annerledes, noe som kan medføre at man blir tørrere i skjeden. (som en midlertidig overgangsalder) Dette går helt over når ammeperioden er over. Glidekrem er en god løsning.
Man kan evt ta østrogenstikkpiller har jeg hørt, men burde evt diskutere med legen om det.
ninaka
23:46 29.03.2008
Til dere som skriver at dere ble trangere etter fødsel:
BULLSHIT!! Dere har bare gått i noen mnd uten pikk, så det føles bare uvant (derfor trangere) når dere så har skikkelig sex igjen!!!
Anonym
00:17 30.03.2008
Til kl 23:46 anonym
Det har du nok rett i ja .... står mye bullshit her å lese ....
Blir t r a n ge av å føde .... enn før .... høres jo latterlig ut he he ! Må i såfall være snakk om sammenfall av kjedevegger / kollaps som de på fagspråk kaller SKJEDEPROLAPS . Og i kombinasjon med kanskje også " fremfallen livmor " etter fødtsel ..... vanlig også for 1 gangs å oppleve dette .....desverre ! Kan feiltolkes som at det føles da " trangere ! Mannen støter da sin P i dette dødvevet ........og tror kona er blitt superfin og trang etter fødtsel .... herregud så lite kunnskap om anatomi .....
Leste om en " unggutts " erfaringer med one night stand med en 2 barnsmor ...... ikke gøy ......
Hans opplevelse var at han hadde store problemer med å få det til å gå ....for han ...... da hun var så UTROLIG SLAPP OG STOR .....så får å i det hele tatt få det til skrev han .... så måtte han be henne knipe bena hardt sammen .......... sier jo litt ... he he ! Mange menn mange menn vil få problemer DE OGSÅ pga dette - ikke bare kvinner .....
Men godt de også får " betale litt av prisen " for å bli far ......
Og ikke bare vi kvinner .... alene som får lide .....! Men men .... desverre farer naturen stygt med oss .... selv om det er naturens gang dette ... Nei jeg anbefaler KS til alle som er nøye med og redde for underlivet sitt ...Hvem vil ha det slik ??? Ingen frivillig .
Gudsjelov jeg aldri har utsatt kroppen min for dette brutale som vaginal fødtsel er ..... Ikke rart 500 000 kvinner dør i verden hvert eneste år som følge av vaginal fødtsel . En skal være takknemlige om en har livet i behold og fått et friskt barn ...etter fødtsel - SELV I NORGE . SEX - blir bare et LUXUSPROBLEM når en tenker på at en faktisk i verste fall kan dø ....både mor og barn ... Så disse skadene er ille ...men tross allt til å leve med ...
Anonym
14:29 30.03.2008
Og så avslørte en mann her .....som var 3 barnsfar skrev han - vil jeg huske ...
Han sa det var mye vanligere enn folk tror at også MENN kan spille orgasme ....selv om det anses som TABU tema ... og aldri leses noe om i avis eller andre steder . Var en mann her inne som skrev det ... ble ganske sjokka av å lese det jeg !!!
Antagligvis for å ikke " såre " kona .... gi inntrykk av at jada du er like deilig som før ..kjære ..Har aldri lest noe om det før ...kunn motsatt kvinner som gjør det . men takk til han som avslørte det ........
Og hun dama som hadde spurt sin mann hvordan det føles for han .... hadde svart at jo det er som å kaste bananer inn i Haukelitatunnellen ... ærlig og humoristisk svar det ... fin måte å si det på he he !
Forstår jo da hvorfor også menn må spille at de fikk orgasme .......av og til - rett og slett for å ikke såre sin partner ....
Ganske logisk at det hender menn også gjøre det ..forstår jeg .Utrolig hva nytt en lærer av å surfe på nettet ..... he he ! Men flott dagens generasjon ikke lenger lever i total uvitenhet om dette .....og må erfare allt selv slik våre foreldre måtte .... for å forstå . Hurra for internett - utrolig . Den informasjonen dagens generasjoner får i dag ..... vil nok bidra til vidreutvikling og mer fremgang i verden ..... og folk vil VELGE annerledes fødtselsmetoder - når de får KUNNSKAP tror jeg ...

Anonym
02:54 4.05.2008
Pøh, jeg gikk nøyaktig to uker uten pikk. Og var trangere, faktisk litt for trang synns jeg!!
Anonym
13:37 23.04.2008
Er dere bitre fordi vaginalfødsel ødela undrelivet deres????
Høres jo unektelig sånn ut.....(dere forstår sikkert hvilke svar jeg sikter til) Selv har jeg to vaginalfødsler og er mye trangere enn før. Om det har med knipeøvelser å gjøre eller om det er sånn det blir etter en fødsel, se det vet jeg ikke.
Men jeg vet godt at dette ikke er noe min mann sier for å være "snill".
Ifølge gynekologen er alt som det skal der nede, ingen livmorfremfall eller hva det nå skulle være.
Så ja, det meste der nede forandrer seg..........Men for meg, til det positive.
Men selv om noen ikke er så heldig som enkelte av oss, så behøver man vel ikke fortelle en vilt fremmed om hvordan han skal tilfredstille kona si..... Det blir jo bare pinlig. Og så heter det skjede og ikke kjede.
Anonym
13:41 23.04.2008
Det nytter jo ikke hva jeg sier her , for motargumentene kommer jo flyvende i alle retninger. Jeg har hvertfall skrevet hva jeg mener og tror - så får nå andre mene det de mener :)

- far på tredve.
Anonym
09:53 25.04.2008
Etter å ha lest hele tråden så kan man vel trygt konkludere med at de som skriker høyest, bruker flest utropstegn, latterliggjør de mennene som gidder å svare osv, ikke har det så greit. Om det er kollaps av vagina eller triste tilfeller av dårlig sexliv i heimen kan man jo spekulere i. Uansett er det forhåpentligvis absolutt ingen som tror at de har noe fornuftig informasjon å komme med.

Det mest reelle svaret å komme med, er at kvinnerkroppen er forskjellig fra kvinne til kvinne, likeså fødslene. Altså er det høyst inviduelt hvordan vagina takler en fødsel. Men jeg tipper det er en viss hovedvekt av dem som kommer helt fint tilbake til utgangspunktet, og ikke merker noe særlig til at man har vært gjennom en fødsel, etter en viss tid.
Kroppen er fantastisk..

Og kvinners produksjon av naturlig glidemiddel har virkelig ikke noen nødvendig sammenheng med hvor kåt hun er. Makan på feilinformasjon.
Og til slutt.. En kvinnes evt manglende sexlyst etter en graviditet har heller ikke noen automatisk sammenheng med mannens prestasjoner å gjøre. Bare sånn i tilfelle noen skulle finne på å dra en like latterlig konklusjon der..
KaMa
15:33 25.04.2008
Ja, musa forandrer seg!!

Har fått tre barn vaginalt og her har det blitt mye romsligere nedentil. Kan sikkert strammes opp med knipeövelser, men kommer aldri igang!

Mannen er som för, dog. Det tar ikke lengre tid, for å si det sånn...;)
Anonym
04:11 27.04.2008
Musa forandrer seg i både form og farge, gutter! Jo flere barn som kommer ut, jo verre blir det. men ææærlig talt, gjør det noe....? Sex er ikke bare inn og ut av skjeden. Og for den dumme tøyta som sier at vaginal fødsel ødelegger musa, må jeg opplyse om at musa allerede blir utvidet under svangerskapet. Dette er en liten pris å betale for å få barn!
Anonym
02:06 4.05.2008
Noen latterlige innlegg fra visse her...

Jeg ble trangere etter jeg fikk jenta mi (for 3 år siden)... jeg gjorde ingen knipeøvelser, glemte det rett og slett.. men mannen min sier jeg er skikkelig trang ;-)
Anonym
15:14 4.05.2008
H*n som skriver her inne om hvor ødelagt man blir osv. har vært på andre forum også med keisersnitt propagandaen sin.,.. Kommer hver gang med like latterlig feilinformasjon for å "overbevise" andre om sin overbevisning om at keisersnitt er det eneste ene og vaginal fødsel ødelegger underlivet til alle kvinner....... M.a.o bare å overse denne personen så får h*n ikke den oppmerksomheten h*n ønsker og slutter kanskje med propagandaen sin..
Pearl 33 + junigutt*høygravid*
02:13 12.05.2008
Jeg blir så sint når jeg leser innleggene som sier man skal ta KS for å beholde musa som den "skal være", for noe TULL! Det beste for både mor og baby er jo vaginal fødsel med mindre det oppstår noe spesiellt, det tar jo lang tid å komme seg etter et KS! Man blir nok noe forandret nedentil etter en vaginal fødsel, men hvis man er så forfengelige at man skal ta KS uten grunn fordi du skal musa til en 18 åring så er du ikke helt riktig mener nå jeg!!!!
Anonym
16:32 12.06.2008
jeg må si at når man skal ha barn må man nesten ta følgende av hav som skjer der nede.. selv er jeg snart 18 år og gleder meg til min lille kommer i februar... hehe uansett hav som skjer... det er ikke bare for nytelse vi fikk musa våres.. dne fikk vi oxo for å vidrer føre slekta;)
♥♥Lykkeliten♥med♥baby♥imagen♥♥
18:15 12.06.2008
Hei!

Herregud så dårlig gjort å skremme oss førstegangsfødende på denne måten! har termin om ei uke, og har litt blanda følelser fra før, og så får jg høre dette! men tusen takk for at personen som skrev inn inlegget virket såpass useriøs, da det gjør det enklere å ikke ta til seg et slikt inlegg. Jeg skal føde vaginalt, det er det naturlige, og skal vel naturlig ikke ødelegge meg? blei jo laget for å få barn ut den veien, tror ikke det er en så alvorlig konstruksjonsfeil på meg at jeg ikke tåler det!

torden
23:02 13.06.2008
Neida - blir ikke ødelagt .er bare noen promiller som er så uheldige .slapp av - men skjeden blir plutselig omgjordt til en " fødtselskanal " hos førstegangs.-det er fakta - skjeden forandres ....permanent ....enklere å føde nr 2 også da senere ...så noe positivt får en jo ut av det he he !! At noen liker å være fast og fin er da like greit og at de tar KS er da også okey ....som at noen kvinner ser ut til å ikke bry seg om å bli slapp og vid som et utvasket gammelt trusestrikk ...og sverger til " naturlig fødtsel er best " .Noen er forfengelig eller nøye med sitt underlivs " helse og tilstand " ....andre kvinner ikke merkelig nok ..?... noen greier å knipe seg sammen etter noen år ....andre ikke ...da knipeøvelser ikke hjelper på de som var uheldige og fikk " et overstrekk i muskulaturen " ...da er muskelen skadet permanent og trening nytter ikke ...kunn oprasjon i slike tilfeller desverre .Er da vell bedre å vite hva en kan forvente seg etter en fødtsel ....enn å leve totalt uvitende om risikoene eller ???..og så få sjokk ...og bare hoppe i det og bli gravid ...?
Er greit å undersøke på " forhånd " hva kroppen skal igjennom faktisk ....om en er inteligent ...undersøker man på forhånd ...mener jeg ...
Først da kan en jo gjøre seg opp en mening om hvilken fødtsel en syns er best for seg selv ..KS eller vaginal ...
Hvis en skal unngå å skremme folk .....her inne ...må jo alle her inne holde kjeft om absolutt allt som har med revning å gjøre , klipping og vonde betente sting i underlivet , , luftlekkasjer prompelyder i vagina pga slappe muskler , urin og avføringslekkasjer årevis etter fødtsel .- avhengig av tena ladie etterpå ...re-oprasjoner på vagina gr. fødtselsskader ...ja lista er lang hva vaginal fødtsel kan lage av problemer i ETTERTID ...DESVERRE ....i tillegg til problematisk sexliv .....
Leger og jordmødre holder også klokelig kjeft om dette og anbefaler ALLE vaginal fødtsel - men selv tar de som oftest KS - da de har lettest tilgang på det .sansynligvis ....og påstår KS er fryktelig farlig og kunn ulemper ved ...er jo ikke mye fornuft i det ...ennå det er den mest vanligste oprasjon her i verden og som normalt går alltid veldig bra .... med både mor og barn ....Dø ....kan man jo også av vaginal fødtsel ....eller overleve med et ødelagt underliv i værste fall kan det jo skje .Er jo en risiko en tar faktisk ...ved vaginal fødtsel .- Selv om det er skjelden det går så ille ...heldigvis .Og ofte kan underlivet " repareres ved oprasjon " og skader leges med tiden .
Undersøkelse jeg leste på nett fant også ut at KS - mødre var lykkeligere mødre .....og i god form faktisk etterpå .....i forhold til mange av de som hadde født vaginalt ....og ikke greide verken gå på do eller sitte etterpå uten uutholdelige smerter i ukevis / mnd vis etterpå ....All smerter er ikke borte straks ungen er ute .....slik det så fint og pyntelig manipuleres oss .....
Å komme RASKT i god form etter KS ..... kan mange gang være lettere ......enn ved vaginal fødtsel ....
Det er det jo mange KS - mødre som forteller om etter å ha født nr 2 med KS ...pga skader / rupturer ved første fødtsel .! Er ikke alltid det tar så lang tid å komme i form etter KS - ofte kan de som har født faktisk ha det værre ....enn KS Mødre ..Svartmaling av KS ....i Norge - er kunn et forsøk på å spare ressurser og penger i helsevesnet .Er så mye billigere og resurssparende å heller tvinge alle til vaginal fødtsel her i landet istede enten de vil el. ikke ....I Australia , USA o .a land i verden f.eks er det helt fritt valg for kvinner å bestemme selv - ergo de har høyere levestandard og bedre helse enn Norske kvinner som ikke gis valgmuligheter her i landet ...er jo særdeles vanskeliog å få KS uten medisinske grunner ..
Men trøst dere med at dere kan bestille KS på privatklinikk i utlandet på privatsykehus , nærmest rett over dammen " - men da må dere betale for KS selv ....koster ca 120 000 for 3 dagers opphold ....
Men heller det ....enn å risikere fødtselsskader som kan forsure livet i år etterpå ....
Vaginalplastikk er heller ikke gratis ...Om en blir nødt å reparere skader i ettertid... å bli gyn - pasient flyktning for å få hjelp i ettertid er jo ikke fristende akkurat ..Da er det like så greit å operere med KS ....for å forebygge at skader " kan skje " ...pluss forløsningen er nesten smerteFRI ....teller mye det også .....å få en finest mulig opplevelse .En føder jo ikke mange gang i livet .....Er nå min mening .
Men respekterer alle andre ....som virkelig syns vaginal fødtsel fortsatt er den ultimate og beste opplevelsen ..fremfor et rolig planlagt KS med full bedøvelse slik at en kjenner nesten ingenting .Enhver får velge selv ....hva de syns er best .Jeg for min del syns fødtsel ser bare grusomt ut og ekkelt ut .Så min veninne føde ....og det frister ikke å gjøre det selv faktisk .....Selv om det var en såkalt " lett fødtsel " .

Anonym
15:18 14.06.2008
Du svartmaler det helt! Kjenner mange som har født vaginalt flere ganger, og har det helt fint! får stygge arr av keisersnitt oxo
Anonym
01:17 16.06.2008
De fleste KS arr gror veldig fint og blir til slutt nesten usynlig .....om kirurgen gjør en god jobb ... Har sett mange KS arr på mine veninner ....og jeg må si jeg ble positivt overrasket over hvor fint arret så ut bare noen mnd etterpå ...
Hadde KS arret blitt så stygt som du insinuerer ....tror jeg neppe
de aller mest forfengelige " kjendismammaene " hadde valgt KS uten medisinske grunner - noe som er helt vanlig i utlandet .. Desuten ...når en går på stranda er jo " bikinisnittet " skjult under bikini - trusa .....og vises jo ikke ...
Er nok vanligst ved katastrofe / hastesnitt - at arret blir stygt ...
Er noe helt annet med et planlagt snitt - kan ikke sammenlignes ...
Ynskyld - men jeg syns nesten det høres litt " sykt ut " og mindre inteligent ut .....å bekymre seg for et lite ubetydelig arr på maven - som kunn er kosmetisk ......kontra de alvorlige fødtselsskadene som KAN GI ganske alvorlige helseproblemer ved en vaginal fødtsel ....om en er uheldig .. som feks urin og avføringsinkontinens ...luftlekkasjer ..permanente nerve-skader i underlivet ....fremfall av både livmor , urinblære og sjedevegger . Tyngdefornemmelser i underlivet ...o.a allt dette er jo sosialt og fysisk handikap ...som kan begrense en normal livsutfoldelse som sportslige aktiviteter ...og SEX ...og forringe det sosiale liv ....i værste fall ...
Men klart - meget ofte går vaginale fødtsler bra ....men sannheten er at så mange som 1 av 3 kvinner pådrar seg fødtselsskader her i landet pga vaginal forløsning .....et meget høyt og utrolig trist tall for de som rammes ... . når en vet det er ca 60 000 fødtsler pr år i Norge .
Nei risikoen er da for stor ......velger derfor KS for å beskytte bekkenbunnen o.a .Er jo et utrolig sterkt fokus på hvor viktig en sterk bekkenbunn er for helsa generelt i Norge ....av både leger å jordmødre ....- virker da litt " missvisende " å anbefale alle vaginal fødtsel og påstå dette er best ....... Selv ligger jo både jordmødre og lege kvinner høyest på KS statistikken i Norge ...da de ofte har lettere tilgang til det ...enn oss andre her i landet ....
Så vil man ikke føde vaginalt ....er det bare å bestille KS på privatsykehus i nærmeste utland ....enn trenger ikke blindt la seg manipuleres til noe en absolutt ikke vil selv ...i år 2008 ...heldig vis !
Anonym
11:54 25.06.2008
Her gider jeg ikke å tråle gjnneom alle svarene..

Men spm var om "musa" forandrer seg etter en vaginal fødsel. Vel.. ja og nei. Du må jo nesten garantert sy! Det er klart at den er ikke like smidig å se på som den var før, men det beyr jo ikke at den er stor og slapp!

Helt individuelt.. nå har ikke jeg for vane av å studere "føde-mus" men i mitt tilfelle er den normal. Ergo om man føder mange ganger vil vel "strikken bli litt tøyd" noe som sikkert er normalt.

Kan jo be dem sy et par sting ekstra hvis man har panikk for det... haha
Mammaen til Emilie mage snart?
12:38 25.06.2008
for å si det rettt ut gubben mi sier at sexen vår er mye mye bedre etter fødsel 1. så dokk der ute som sier at man ikke blir fastere tull å tøys!! knipings så blir alt bra!!!

Anonym
17:16 25.06.2008
Fint å høre at det står bra til i halmen,Anonym :) men som jeg nevnte det er vel relativt individuelt dette med "stram strikk."
Mammaen til Emilie mage snart?
12:10 27.06.2008
Jeg skulle ønske jeg ble litt videre etter andre fødselen (ingen endring etter første) så kanskje mannen min holder ut litt lenger :)
Mathea's mommy
18:18 7.08.2008
Hehehe, min kjæreste peser og pumper og forteller igjennom hele samleiet hvor trang han synes jeg er! Så jeg MÅTTE jo bare spørre her en dag om eksen hans var litt slapp. Hun har også født et barn slik som meg. Han lo godt og sa det var "himmelvid" forskjell - i bokstavelig forstand. Så to kvinner som begge har født barn kan være helt forskjellige. Jeg har alltid drevet på med knipeøvelser, så jeg kjenner det godt når kjæresten min trenger inn i meg for jeg er rett og slett ganske stram. Og det er godt for seksuallivet!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------