Denne debatten er kun for menn. Her er det meningen at fedre skal kunne dele sine tanker og lufte sine spørsmål uten at damene blander seg. Vi vet det er vanskelig for damene, men vær så snill å holde dere unna!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Urimelig???
16:59 19.08.2007
Samboer mener jeg skal være sammen med gutten vår 24/7 som pappa. Jeg stiller opp på det meste, nattevåk, bleieskift m.m
Men hun forventer at jeg skal være sidestilt med henne. Dvs ikke drikke alkohol, ikke gå ut med mine venner, ikke dra på trening hvis minstegutten er urolig. Hun mener jeg skal sympatisere med henne.. Jeg sier at når han går over til fast føde kan hun gå ut så mye hun vil, og jeg skal passe han. Han er 2 1/2 mnd nå.
Hva sier dere? Er hun urimelig eller har dere det sånn?
Anonym
Sv: Urimelig???
21:36 19.08.2007
Synes det var strengt. Men selvsagt bør man hjelpe til like mye med bleieskift, gå ut en tur alene med barnet iblandt så mor får litt tid for seg selv osv. Fullstendig likestilt kan man uansett aldri bli, om mor ammer ihvertfall.
Hvis barnet tar flaske er det jo uansett ikke noe problem for mor å kunne komme seg ut iblandt også, enten kan hun jo pumpe seg, eller barnet kan få litt erstatning.
Så lenge du ikke er ute hver helg, og trener flere ganger i uken synes jeg hun er litt urimelig.
pappantilNora
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem