Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barn som pendler

Å pendle mellom to hjem er ganske vanlig i dagens samfunn. Men det kan være en utfordring både for liten og stor. Her kan du dele dine erfaringer med andre.
Samvær når barnet bor 1 times kjøring fra far
20:36 23.08.2007
Det lurer jeg på, altså, hvor mye/hvor ofte?
Faren og jeg gikk fra hverandre før hun ble født, nå er hun ca 5 mnd. Vi kommer til å flytte snart.
Noen tips her?:-)
Isj07
Sv: Samvær når barnet bor 1 times kjøring fra far
23:47 28.08.2007
Barnet har krav på samvær med far.Det er viktig at barnet får bli kjent med begge foreldrene sine.Barnet er ca.5 mnd noe som kanskje betyr at du ammer eller gir annen form for melk.Det er mulig at det vanskeliggjør samvær med overnatting nå,men jeg ville vurdert det så snart det lar seg gjøre.Jeg foreslår en ordning der barnet får ordinært samvær etter loven som er: annen hver helg,en dag i uka,annen hver jul, annet hvert nyttår,annen hver påske osv..Jeg tror også barnet har det best hvis foreldre klarer å tenke barnets beste, i stedet for å tenke sitt eget beste;) Lykke til med samværsplanlegging!
Anonym
23:56 28.08.2007
Når barn er så små, annses det beste at evt far kommer til barnet slik at små barn skal slippe lange pendleturer. I allefall nå mens barnet er så lite.
Ikke lett uansett for bor dere da langt unna far, vil pendleveien bli for stor slik at det ikke er best for barnet å pendle og far evt må komme, igjen kan dette resultere i at sammværet blir mindre og da vil det ta lengere tid før et barn overnatter hos far.
Det beste er da at far kan komme å være over i nærheten eller hos deg i en helg å evt se til barnet da.
**Angelica**
22:36 18.09.2007
Er en time her også. Her er barnet 17 mnd. Vi har nettopp begynt med annen hver torsdag til søndag, og utvider muligens med en sammenhengende dag til. Men bare om det går greitt for barnet å være i både barnehage og hos dagmamma. Jeg er som sagt veldig skeptisk til å ha begge deler.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------