Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barnestelldebatten

noen syke-/hjelpepleier her, eller andre som vet?
21:10 31.08.2007
Noen som kan hjelpe meg nå som helsestasjon ol. har stengt...?
Jenta mi på 2,5 år var fryktelig grisete nedentil pga løs avføring i kveld, og jeg så at hun til og med hadde fått litt like innenfor skjedeåpningen. Ville ikke begynne å pirke der for å unngå å dytte lenger inn, så det jeg gjorde var å reise henne opp med det samme så det ikke skulle renne lenger innover, spyle forsiktig av henne i dusjen og så i badekaret med litt såpe i vannet. Ved sjekk etter bad så alt rent ut.
Men så er jeg litt urolig for dette, er det noen naturlig mekanisme som renser sånt dersom det skulle være noe som har kommet innover, eller kan hun faktisk få noen plager av dette?
Noen som vet?

håper på raskt svar.
Anonym
Sv: noen syke-/hjelpepleier her, eller andre som vet?
21:44 31.08.2007
Hei.
Jeg tror det går helt fint så lenge det ser rent ut så langt du kan se liksom, er ikke helt sikker selvfølgelig, men det er nok minimale sjanser for at hun får noen plager av dette.
Mest sannsynlig er vel alt ute etter badet. Men om du er bekymra kan du jo ringe hs imorgen for å forsikre deg.
Du kan nok trygt sove godt inatt:)

Ha en fin kveld!

Hilsen hjpl.
Anonym
21:45 31.08.2007
hehe kom på at det er lørdag imorgen så hs er stengt ja:)
Anonym
17:29 3.11.2007
Hvis det ikke var noe synlig så går nok det greit. det verste som kunne ha skjedd hadde vært at hun fikk uvi. men så er jo skjeden selvrensende og da:)
hj.pleier elev.
Anonym
22:53 26.11.2007
sier som anonym over at det går helt sikkert fint, siden skjeden er selvrensende. Bare følg med i dagene som kommer. ser det ut som skjedeåpningen er rød og irritert kan det være lurt å ta en tur til lege eller helsesøster med henne. Det er lurt med et bad ved slike tilfeller, for dersom man "diller" for mye med vaskekluten ved skjeden er sjangsen større for at bakterier kommer opp i skjeden og urinveien.
-Vernepleier-
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------