Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Begavede Barn

På oppfordring har vi opprettet dette forumet slik at foreldre med spesielt begavede barn kan diskutere og utveksle erfaringer.
Nettopp fylt 4 og spilte plutselig 'Lisa gikk til skolen' feilfritt på piano..
19:41 4.10.2007
Hvor tidlig begynner de med sånt?
tjoheisann
Sv: Nettopp fylt 4 og spilte plutselig 'Lisa gikk til skolen' feilfritt på piano..
10:58 6.10.2007
heilt individuelt det vel
Evi18
Sv: Nettopp fylt 4 og spilte plutselig 'Lisa gikk til skolen' feilfritt på piano..
15:37 7.10.2007
Hei. Jenta mi er 4 år og hun både leser og skriver! Det synes jeg er tidlig da...Hun skrev allerede navnet sitt når hun bare var to år.
min lille alv..
00:16 10.10.2007
hæ? Skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre?
tjoheisann
00:15 10.10.2007
Jeg spør bare av ren nysgjerrighet, da jeg ikke aner når barn mestrer å spille melodier på piano. Når klarte barna deres det?

tjoheisann
14:16 12.10.2007
Jeg spilte "til elise" da jeg var fem. Og jeg var ikke et typisk "begavet barn". Så Lisa gikk til skolen blir nok ikke på noen måte noen reell målestokk for om barnet ditt er begavet. Hvis man spiller "LIsa gikk til skolen" når man er fire er det et tegn på at man er helt normal.
picassa
11:30 13.10.2007
Jeg er pianist selv og jeg vil si at hun har gode oerer! spilte picassa til elise med noter? dette kan vaere en start paa aa dyrke et talent, hvis interessen er der. Da jeg var saa liten hadde jeg sterk oenske om aa spille, men vi hadde ikke tilgang til et piano.
beena
15:41 15.10.2007
Mannen min spilte klassiske stykker (mozart) på orgel da han var 4. Han hadde hørt sin eldre bror øve, og plutselig satt han der og spilte selv, har sett video og det er utrolig skjønt, han rekker jo ikke ned til pedalene, en gang:) Rent gehør, han visste ikke hva en note var for noe. Han er i dag veldig musikalsk, skriver musikk og synger og spiller veldig bra, men han er ikke et musikkgeni eller noen stor klassisk komponist av den grunn.

Er nok individuelt. Men artig at hun spiller piano, da:)
3småkrapyl:)
16:18 3.02.2008
Så bra! Jeg hadde vært kjempestolt. Kanskje hun har lyst til å lære mer da. Kjekt å kunne spille piano, uansett alder. Det er tydeligvis helt passe for din datter å spille Lisa gikk til skolen i en alder av fire. Det går nok mest på interesse og gener. Maaaange fireåringer kan ikke spille Lisa gikk til skolen riktig på piano. Det er det også mange 30-åringer som ikke kan. :o) (Dvs begynne på riktig tangent.)
ruffen
14:27 5.02.2008
Man kan begynne på hvilken tangent som helst til opplysning ;-)
katt og mus
23:20 8.02.2008
Ja, selvfølgelig kan man begynne på hvilken tangent som helst, men for å begynne på en annen tangent enn c kreves en viss kunskap om ulike skalaer for å bruke de riktige sorte tangentene for å få riktige toner.
Fra c derimot er det bare å kjøre på med de hvite tangentene og Lisa gikk til skolen blir riktig så vakkert. :o)

Hilsen en som har hørt mange bomme, men som kan sine skalaer selv...:o)
ruffen
23:44 12.02.2008
Hei, nå vet jeg ikke hvordan den spilles men jeg må nok si at det virker tidlig. Merker at noen prøver å si:, hmpf, det er jo ikke noe.... men det er det:-)

Tror ikke du får alle fireåringer til dette, nei og om det er å være begavet eller et stort interesse venter å se;-)
mooomy
15:19 19.02.2008
Som Beena sier: Det er et tegn på godt gehør og et kjempefint utgangspunkt for å utforske instrumentet videre! Hvis dere har piano hjemme er dette et fint tidspunkt å begynne med litt musikklek som kan stimulere henne videre.

Hilsen klaverpedagog
Krusemynte
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------