Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barneoppdragelse, DinBaby

anngående fysisk barneoppdragelse..
13:43 5.10.2007
syntes det kommer frem skremmende mange eksempler på foreldre som er fysiske mot barna sine..

både knipsing, dasking, risting og ris på rumpa.

de som gjør det forsvarer det med at samfunnet er hysterisk når det kommer til barneoppdragelse, og at barn må "tas" for å ha respetk.

Virker ikke som de tenker på at dette fatisk er forbudt ved lov!
er ikke forderdelig lenge siden en mann fikk 3 mnd fengsel for å ha riset stesønnene sine.

Og barn som får en fysisk barneoppdragelse er ikke mer veloppdragene enn andre barn.. det er tull!!!!! det er den enkle uteveien.
snarveien for late foreldre,.

SKAM DERE!!!!!
Anonym
Sv: anngående fysisk barneoppdragelse..
21:51 5.10.2007
late foreldre nå har jeg hørt det OG !

er du så mye bedre selv om du ikke dasker ungen din litt på handa ??! NEI

forskjell på RISTING og DASKING da !!

jo jeg mener at eks helsestasjonen blir jo helt stressa når en tar barnet forsiktig i armen å sier fy slik gjør vi ikke og ser strengt inni øynene samtidig..... ja er det ikke sant det da...? hvorfor skal de tvære fysisk å ta tak i ungenforsiktig i armen da?

knipsing, dasking, og ris..... vel en må jo ikke gjøre det hardt da.... rising og risting blir i noe verste laget da......

er det bedre at foreldre kaller barna stygge ting med kjeften enn å smikke da ?? smikke får en ikke merke av MEN psykisk mishandling har en for resten av livet.

jeg har ikke me`n etter ris og dasking samt holding fast i armene da jeg var stygg og rampete.... har det helt topp jeg... jeg er en sterk person nå jeg.
Anonym
10:42 1.11.2007
jeg har ingen mèn etter at mamma røyka da jeg lå inni magen, heller ikke etter at mamma og pappa røyka inne i huset mens jeg var liten...
Så da er det vel greit at jeg gjør det samme med mine barn?
Anonym
10:54 6.10.2007
eg blei håndtert fysisk. kan på ein måte si at eg fekk litt meir respekt men det var helst pga eg var så livredd. pissa på meg av frykt. har eit bra forhold til begge av foreldra mine idag for det om. eg var vel ein litt vanskelig unge men eg vil aldri slå min datter. vil helst løse problemer gjennom kommunikasjon.
Anonym
14:51 6.10.2007
barn lærer gjennom forbilde og etterligning!
må du ty til fysisk straff for å få omgjengelige unger har du i utgangspungtet ikke vært et godt nok forbilde. å svare på uønsket adferd med fysisk straff er jo heller ingen forbilledlig oppførsel.........
hva er det barna deres gjør da som fortjener knips, dask, risting og ris?
4....?
17:28 6.10.2007
då eg var liten fekk eg juling fordi eg ved eit uhell kasta stein på naboen sin bil.. fekk aldri forklart meg, for fekk juling md ein gang
Anonym
17:42 6.10.2007
ja barn lærer etter foreldrene sine men når dem blir større har dem jo egen vilje til å forstå at enkelte ting ikke er bra da!

ja jeg fikk også småjuling og blåmerkene er borte de og jeg har ingen me`n MEN jeg har men etter PSYKISK juling ... DET er verre det !!!

jeg tror at enkelte foreldre som bruker dasking, klyping er foreldre som er gode foreldre jeg. noen unger MÅ tas på den måten da. Ser på min egen 4 åring. han er helt nuts innimellom. tror han er baby og klarer ikke å "gå" å dette varer i to hele timer med sutring selv om jeg ikke går etter han og gir han viljen med at jeg skal ta han og gi en evt leke som han har RETT FORAN SEG..! nei da... blir det desverre dasking på hand til slutt....

hva skal en ellers gjøre... snakke til han haha det går ikke med min unge i hvert fall, de ter det flere som har sagt. ungen min er sta, tverr og vet hva han vil heeeele tia, aktiv til tusen med mulig adhd/hyperaktiv diagnose (ikke fått diagnose vet ikke noe), babytendenser, vanskelig å konsentrere seg, urolig inni seg og alt det derre....

hva vil dere som ikke dasker o.l gjøre da!!???

Anonym
14:39 9.10.2007
Skjønner ikke helt hvordan det å slå et barn kan gjøre dem mindre hyperaktive?? For det er jo det du egentlig sier. Jeg synes du velger enkleste løsning der og da, men hva lærer gutten din av dette på lang sikt? At når kommuniksajonen kommer til kort er det ok å slå! Håpløs oppdragelse, spør du meg.
Anonym
18:52 10.10.2007
joda mr/herr perfect !!

nei dem lider ikke av det...

SLÅ, har ikke snakket om å slååå! Jeg snakker om das på handa det er IKKE å slå... bare så det er sagt
Anonym
10:08 11.10.2007
Du kan gjerne rettferdiggjøre det for deg selv ved å kalle det noe annet, jeg velger å kalle en spade for en spade. Og hvordan kan du være sikker på at han ikke tar skade av det? Har du spurt?

Har et spm til deg til slutt:Hva gjør du den dagen din lille søte klapser løs på de andre barna i barnehagen fordi de ikke vil gjøre som han vil? Klapser på hånden for å vise at man ikke skal klapse andre?
Anonym
15:55 11.10.2007
Ja hva gjør mann da?

I verstefall kan jo barnet begynne å tro at voksne har lov å slå barn!

Jeg reagerer også på at noen skrive enkelte barn MÅ bli tatt slik. det nekter jeg å tro.

Å holde fast i armen er helt greit men å klapse er galt.

Anonym
19:53 11.10.2007
hmm ok ... hva er fosrkjellen på Hardt i armen og et klaps.....?

vel hardt i armen kan gjøres like mildt/hardt som et klaps?!?
barnet føler jo det samme for begge disse tingene...

dette må du forklare meg for det er ønskelig for meg å vite det :D
Anonym
10:04 12.10.2007
Nå ble det mange anonyme her, men jeg venter fremdeles på svar fra den anonyme som hadde en 4-åring som gikk helt "nuts" innimellom. Hva gjør du den dagen han slår/dasker/klyper andre barn fordi han ikke får viljen sin?

Anonym
12:09 14.10.2007
Denne "anonyme" som har den "nutse" 4-åringen svarer jo på annenhver tråd nedover her. Ser ut til at det er LadyWonder. Sjekk feks tråden til "Dere som syns det er ok å knipse/klype barn". Der får du nok svar på det du lurer på...
Anonym
18:35 12.10.2007
en kan fint holde fast i en arm uten at det gjør vondt. så lenge en ikke holder for hardt da. Det kan også være nødvendig noen ganger

f.ek løper et barn ut i veien sa må en neste tak i det før bilene kommer. Men å klapse det på hånden etter på er helt unødvenig

Anonym
22:55 17.10.2007
ja det er meg som skrev der ja hehe. ikke vits å være aonym her nei heheheh....(ironisk) jeg skulle skrevet ladywonder men følte jeg skrev så masse at det virket teit... sorry.. (huske på det )

men uansett....

jeg syntes det bare ser så vanskelig innimellom med å ikke smikke liksom.... bare snakke til barnet i en nuts situasjon......?

hva gjør dere da ? om barnet deres går nuts med å sutre og late som den er baby/spedbarn eks ikke klarer å gå selv, ta koppen sin som er rett ved siden av han... i 2 hele timer....

kan noen si noe om dette vil jo gjerne vite hvprdan dere gjør en slik situasjon slik at jeg kan slippe å smikke... ønsker jo ikke det siden dere sier det er forferdelig.

har sluttet å smikke men har ikke trengt enda i en situasjon, men blir spennende hva dere har å si til en situasjon so mdette, så kan jeg prøve det jeg og :D :D :D
LadyWonder
23:29 20.10.2007
jeg tenkte å skrive inn her å si JIPPI I DAG SMIKKET JEG IKKE NÅ KLARTE JEG DET :D

nå vet je ghva som skal til.... takk til dere på forumet :D

om noen her har tolket at jeg fortsatt smikker er det feil hehe...

jeg har vunnet !! og jeg SKAL klare det også. ønsker ikke at ungen skal få smikk.
LadyWonder
12:22 21.10.2007
kjempeflott :D
Anonym
23:14 11.02.2008
For dere som bruker fysisk straff, Hjelper det??????
Slutter barnet å være vanskelig når h*n får en smekk??
Jeg kan ikke forstå at noen skader barnet sitt bare fordi man selv ikke har tålmodighet til å takle en vanskelig situasjon!!

Barn lærer ingen ting ved fysisk avstraffelse.. det er min mening!!!

mrogvs
11:05 12.02.2008
Dette var visst en gammel tràd og jeg hàper at de som föler de mà bruke fysisk straff har gitt seg med det nà. Hva er logikken i det? Jeg sà et eksempel her om dagen. En 3 àring slàr sin mor og mor svarer med à slà (eller daske om du vil-for meg er det samma ulla) tilbake og si til sin sönn at man ikke skal slà....?Eh...? Skal vi ikke vaere en slags rollemodell for barna vàre?
Dessuten er det en som spör her om det er bedre med psykisk straff. er det virkelig enten eller??
vizo
18:02 12.02.2008
Barn skal ikke slås/daskes/knipses/klypes/rises osv osv osv.

Det skal være nulltoleranse mot slikt!

NupiSnowJog
17:11 22.02.2008
Jeg mener at foreldre som gjør fysiske vonde ting på barna i barneoppdragelsen ikke er noe kompetente til og klare og oppdra barn på en god måte siden de tyr til slike ting..enkelt og greit..
man kan ta i ungen på en bestemt måte,uten og være hardhendt.
bruke time out , ta en lyndlingsleke bort i noen dager...mange ting.man kan være bestemt uten og bruke fysiske metoder...som lærer denm mer en at noen knipser dem eller klapser riser ..
Dem er bare rett og slett dumme i hue som ikke klarer og oppdra barna uten og ty til "vold!"

har et eks.. noen jeg kjenner som har flere barn.de fikk ris eller et klaps når di ikke hørte etter..det endte opp med at den på 5år slo den minste på1 1/2 år når han ikke hørte etter eller tok leker...å da fikk 5åringen ris hver gang fordi han slo lillesøstra..fin sirkel altså.. så fint at man lærer de til og bruke vold blant annet blant sine egne søsken..suverent.dere er helt geniale

lillelillemeg
Anonym
22:47 1.03.2008
Var det ikke du som har jobbet som assistent i en barnehage? Som var såååå flink og myyyyyeeee flinkere en pedagogen?

jada, sikkert. Glad du ikke jobber i min sønn sin barnehage!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------