Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Tenåringer i huset

Hver alder har hver sin sjarm, men også utfordring! Her kan dere som har en tenåring i huset veksle erfaringer.
Kan en som går på videregående og er fylt 18 år få sosialstønad ?
19:17 15.10.2007
Når hun leier leilighet og har stipend ?
Anonym
Sv: Kan en som går på videregående og er fylt 18 år få sosialstønad ?
22:52 16.10.2007

Hvorfor skal hun ha det da, istedet for å skaffe seg en jobb ved siden av skolen?

Skummelt å begynne å tenke på sosialen i så ung alder, en må vel først prøve så gådt en kan å klare seg selv her i livet, før en forventer at samfunnet skal fø på en.

Anonym
19:40 13.12.2007
Enig, man bør vel forsørge seg selv om man har mulighet til det. De fleste må ta ekstra jobb ved siden av skolen. Og særlig om man har fylt 18 år, da er man hvertfall ansvarlig for å klare seg selv mener jeg.

Synes det er en skummel tankegang at man skal gå på sosialen fordi man ikke orker å ta i et tak liksom.
Anonym
12:34 18.10.2007
Får ikke hjep på sos så lenge man går på vgs. Står at da har foreldrene plikt til å hjelpe barnet selvom det er over 18.
Anonym
17:00 21.12.2007
Får ikke støtte på sosialen hvis det ikke er helt krise.
Jeg måtte få hjelp der noen ganger når jeg gikk på skole. Gikk på skole i en bitteliten bygd med 900 innbyggere, og det var rett og slett ikke jobb å få... Men hovedregelen er at man ikke får hjelp.
Pinnekjøttet og fenalåret
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------