Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barnestelldebatten

Så mye snakk om våtservietter her...ingen som bare stikker rompa under springen?
17:57 23.10.2007
Hva er alt dette snakket om våtservietter??
Vi har kun brukt våtservietter en gang, og det var når vi var på biltur i sommer. Ellers stikker vi rompa til gutten under lunka rennende vann. Syns det blir renest da. Og han har aldri vært sår!
Anonym
Sv: Så mye snakk om våtservietter her...ingen som bare stikker rompa under springen?
23:02 23.10.2007
Hei! Nå er vår bare to uker, men vi vasker også bare rompa under springen, og han elsker det! Blir helt kake i armene våre selv om han sekundet før var rød av gråt.. og ikke sår enda iallefall:)
Et mirakel i okt. *fødeklar*
Sv: Så mye snakk om våtservietter her...ingen som bare stikker rompa under springen?
23:39 23.10.2007
Enig med deg... vann funker i massevis enten det er rett fra springen eller via en klut.
tingeling_80
01:13 24.10.2007
Jeg vasker med klut. Men de gangene hun har skikkelig bæsjet, så dusjer jeg henne i springen:)

Mammaen min bruker våtservietter, men hun steller henne i stua og da blir det fort mye mer praktisk.
NupiSnowJog
22:36 30.10.2007
Når Marte var lita(mindre enn no...) spylte eg henne under springen på badet. No når ho er 4 mnd og 65 cm vaskar eg med klut. Derosm ho har mykje bæsj, brukar eg våtserviettar først og klut med reint vann eller evt litt babyolje på, etterpå.

Når vi er ute og farter, td på handletur ol,brukar eg våtserviett. Men er veldig nøye med kva merke eg kjøper. Opptatt av at der skal vere minst mulig parfyme ol i den. En god test er å vaske seg sjølv "nedentil" med våtserviett. Svir det, er det garantert ikkje noko å vaske bebien med...
Mamma til Marte
10:31 31.10.2007
Vi bruker SebaMed våtservietter når han har bærsjet, og kompresser dynket i vann når han bare har tisset..
Han blir ikke sår av dette, men av alle andre våtservietter..
Aida og lille Emil
16:30 25.01.2008
Det har jeg gjort fra dag 1. :) Og gjør det enda. Nå er hun 15 mnd og det går bare bra. men hun er jo bare 11 kg. :)
mam <3
05:40 14.02.2008
gjør begge dela jeg.. Tar først det verste bort med våtservietter.. også skyller jeg stumpen under vann.. ;)

Aldri vært sår han heller.. ( Kun ganske rød.. men da er det ikke jeg som har hatt han...)
Hønemor25
07:45 24.02.2008
Du kan jo prøve å stappe en baby inn under springen når det er maks 20 cm klaring fra springen og ned til bunnen av vasken og vasken er liten ... Vi bruker kompresser vætet med vann hjemme, og våtservietter om vi må stelle når vi er ute. Aldri vært sår vår gutt heller. duh...
Anonym
23:48 4.03.2008
Å vaske under springen er upraktisk for meg siden vi har stellekommode på et annet rom enn badet.

Jeg bruker tørre papirservietter som jeg våter med en drikkeflaske med vann som jeg har stående. det funker kjempefint!
Det er jo mye billigere og bedre for huden enn våtservietter!

Våtservietter bruker jeg en sjelden gang hvis jeg er ut på tur.
Mamma-Maria
14:18 17.03.2008
vi bruker bare vann på klut:) så stikke en sprellende 16 mnd. gammel unge under springen ser jeg for meg at ikke er så enkelt:P men er helt enig, vann er bedre for stumpen enn våtservietter:)
schnuppa_83
19:18 18.03.2008
Vi bruker kluter og vaskefat.. med litt "apotek" såpe uten parfyme :) funker kjempe bra :)
Anonym
01:04 16.07.2008
Jeg vasker jenta på 19 måneder under springen, det er jo bare å la henne sitte på kanten av vasken med rumpen mot strålen. Trenger jo ikke ha hele ungen i vasken :)
Banshee&Erica
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------