Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barneoppdragelse

gutten min slår meg!
21:04 15.11.2007
han er den snilleste gutt. stort sett blid og fornøyd. Men når han blir sliten og trøtt, så slår han meg (20 mnd). prøver å ta han i armen og se på han og si nei. ikke slå. osv. men han slår igjen.............

har også prøvd å overse det. Barnehagen sier det går over. De opplever det ikke der. han er skikkelig sur en times tid etter barnehagne. han trives der, men det virker som han har septasjonsangst når vi kommer hjem. Redd for at vi skal dra fra han igjen.

Når vi er hjemme hele dagen sammen opplver jeg det sjelden. Da er han den snille gutten jeg kjenner.

blir så lei meg!
Anonym
Sv: gutten min slår meg!
20:36 26.11.2007
Heisann!
Ser det er noen dager siden du skrev dette, så det kan være at slåingen har avtatt. Men tenkte jeg skulle svare deg alikevel, for min datter på 20 mnd. gjorde akkuratt det samme for en stund siden,men bare mye oftere + at hun dytta en del også.

Snakka med bhg. om det og fikk noen tips.

Må bare spørre først om han har prater noe særlig?

Det de tipsa oss om i bhg. var at når hun slo eller dytta skulle vi ta rolig ned armen hennes og si "nei, du får ikke lov til å slå/dytte. Så skulle vi ta på munnen hennes men vi sa " du må si hva du vil" eller "du må si ikke/nei e.l."
Skulle være rolig hele tiden.
De trodde dette var pga. at hu ikke kunne uttrykke hva hun ville uten å være fysisk.

Det har i allfall hjulpet oss kjempe masse. Tok ikke lange tida før hu slutta og plutselig begynnte hun å prate masse også. Kjempe gøy=)

Så vil bare ønske dere lykke til og håper det går seg til!
veslejentami
Sv: gutten min slår meg!
23:39 26.11.2007
Takk for svar. det har avtatt noe. han prater lite, men det kommer flere og flere ord.
bla nei og litt ja! Håper det gir seg helt snart. Han er jo en gnistrende god gutt!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------