For dere med interesse for hus og hage. Her kan dere gi hverandre råd og tips!
Tips til gulv (farge) der det ikke sees rusk?
21:09 15.11.2007
Vi skal legge gulv i ett nytt hus, og trenger tips til gulv der man ikke ser absolutt alt av "lodotter" og sånn. Skal ha parkett i stua og kjøkken, og fliser ellers.Hvite fliser er ikke aktuelt for der sees alt. Tenker kanskje at det bør være en mellomfarge med litt "sjattering" i. Noen tips?
Anonym
Sv: Tips til gulv (farge) der det ikke sees rusk?
13:28 20.11.2007
Hva med koksgrå..... Det er en ganske snill farge i forhold til rusk og rask i allefall. Hybelkaniner er vanskelig å kamuflere uansett synes jeg ; ))
Anonym
02:16 25.11.2007
Vi har akkurat lagt nytt furugolv i stua, og lakket det først med ett strøk eikefarge, for så tre strøk vanlig lakk. Det ble råbra =) Ingen hundehår som synes her i gården.
Anonym
14:10 4.02.2008
Ville gått for litt mørk grå fliser jeg. Gjerne med sjatteringer i flere gråtoner. Pass på så det ikke blir for mørkt, for da synes slt skitt like godt som på helt hvite. Finnes utrolig mange fine skiferimitasjoner i grått :)
Anonym
06:19 6.03.2008
Vi holder på å bygge hus og skal ha lys parkett (har mørk nå, og der vises alt av støv), og fliser i grått (betongfarget med litt nyanser i). Håper det blir bra!
Noen venner bygde hus og la merbau-parkett - det anger de på - hvert minste støvkorn synes.... Derimot har faren min slipt tregulv - det holder seg fint og skitt synes ikke :-)
For øvrig masse nyttig info her:
http://ifi.no/main.jsp?content=/doc/Menyer/Interior/Undermenyer/gulv_meny.htm
Får plater i lamminat o.l som ser ut som fliser (30*30 fliser) de er grå i flere sjateringer. Her er også overflaten litt "ruglete" som gjør at ting ikke synes så godt (sollys f.eks)