Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Hus og Hage debatten

For dere med interesse for hus og hage. Her kan dere gi hverandre råd og tips!
Tips til gulv (farge) der det ikke sees rusk?
21:09 15.11.2007
Vi skal legge gulv i ett nytt hus, og trenger tips til gulv der man ikke ser absolutt alt av "lodotter" og sånn. Skal ha parkett i stua og kjøkken, og fliser ellers.Hvite fliser er ikke aktuelt for der sees alt. Tenker kanskje at det bør være en mellomfarge med litt "sjattering" i. Noen tips?
Anonym
Sv: Tips til gulv (farge) der det ikke sees rusk?
13:28 20.11.2007
Hva med koksgrå..... Det er en ganske snill farge i forhold til rusk og rask i allefall. Hybelkaniner er vanskelig å kamuflere uansett synes jeg ; ))
Anonym
02:16 25.11.2007
Vi har akkurat lagt nytt furugolv i stua, og lakket det først med ett strøk eikefarge, for så tre strøk vanlig lakk. Det ble råbra =) Ingen hundehår som synes her i gården.
Anonym
14:10 4.02.2008
Ville gått for litt mørk grå fliser jeg. Gjerne med sjatteringer i flere gråtoner. Pass på så det ikke blir for mørkt, for da synes slt skitt like godt som på helt hvite. Finnes utrolig mange fine skiferimitasjoner i grått :)
Anonym
06:19 6.03.2008
Vi holder på å bygge hus og skal ha lys parkett (har mørk nå, og der vises alt av støv), og fliser i grått (betongfarget med litt nyanser i). Håper det blir bra!
2nj♥
10:26 6.03.2008
Noen venner bygde hus og la merbau-parkett - det anger de på - hvert minste støvkorn synes.... Derimot har faren min slipt tregulv - det holder seg fint og skitt synes ikke :-)

For øvrig masse nyttig info her:
http://ifi.no/main.jsp?content=/doc/Menyer/Interior/Undermenyer/gulv_meny.htm
Vannmann31
12:41 8.04.2008
Får plater i lamminat o.l som ser ut som fliser (30*30 fliser) de er grå i flere sjateringer. Her er også overflaten litt "ruglete" som gjør at ting ikke synes så godt (sollys f.eks)

De jeg tenker på selges i allefall på monter.
Julinurk 08
11:27 16.04.2008
det aller beste for å skjule rusk er korkbelegg.
Queen of Fools
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------