Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barneoppdragelse

Høy stemme!!!
12:21 16.11.2007
Jeg har en 3 åring som har begynt å leke utrolig høyt. Altså han synger og roper, og blir han sint for ett eller annet skriker han ut.

Å jeg blir helt matt (: Vi har prøvd lenge og fortelle ham om innestemme og utestemme. Har prøvd å si rolig til ham at han må roe seg ned, har oversett det, har bedt ham gå på rommet sitt og rope. Men det ender jo stort sett opp med at jeg hever stemmen for at han skal høre meg og da får jo han selvfølgelig enda høyere stemme (-;

Hvordan får jeg ham til å slutte med dette da?
Etaner har 2 perfekte gutter
Sv: Høy stemme!!!
09:39 28.11.2007
Prøv med en lek hvor dere begge prøver å bråke så mye som mulig for så å gå over til visking. Etter litt roping sier du at "nå har det vært mye roping, det skal bli deilig med litt stillhet". Så finner dere en rolig krok og koser litt der. Gjør det ekstra koselig der f.eks med en god bok og et mykt teppe eller kanskje bare noen puter. Det er enklest å få til hvis flere er med.

Kanskje barnet kan da lære forskjellen. Du kan f.eks kalle det rope-leken og stille-leken. Så kan du etterhvert prøve å leke stille-leken mer og mer.
zorck
18:08 28.11.2007
Begge mine barn har/har hatt en periode der de har snakket veldig høyt. Jeg tror det kommer av at de er ivrige og ikke klarer å kontrollere stemmen så godt når de er veldig engasjert. Det virker som om de snakker høyt ubevisst.
blond
00:07 29.11.2007
Med de 2 store barna brukte jeg noe så enkelt som å sende dem ut. Ga dem en advarsel stille og rolig, og gikk ikke det, så kledde jeg på dem og sa at de kunne bruke opp all lyden ute.

Og tror også lydnivå ellers i huset smitter, jeg snakker naturlig veldig lavt. Og vi har tv veldig lavt på, slik at vi må være rolig for å høre. Musikken setter vi høyt om alle skal bruke den til å danse eller slikt.
Barna fått en vane å se på meg når vi snakker sammen, fordi jeg hører dårlig på ene øre. Og da senker de automatisk stemmen. Fordi de da vet at de har min oppmerksomhet.

Nå er de store 12 og 15, men begynner å synke inn hos han minste på 4 også. Så når vi er på turning tar han på meg før han sier noe. For der er det mye lyd, og han sikrer at han har min oppmerksomhet.
Så det lillegutt hos dere egentlig gjør er å bruke lyd for å få oppmerksomheten deres. Fordi han vet det virker. Prøv å ta på han når han lager mye lyd, sikre at han ser på dere og prat veldig lavt til han. Gjør det en periode og også dere andre i mellom, Og ros veldig når han hører dere første gang han får en beskjed, da kan det bli moro å prate lavt.
bare en tanke fra en rar mor :)
Hannemor
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------