Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barneoppdragelse, DinBaby

En liten læring til dere som skriker til barna......etter en tid...
23:15 19.11.2007
Vil bare bemerke at dere som til slutt skriker til barna deres vil oppdage etter mange år at mulig barnet deres blir en smule høyrøstet.

Som rollemodell for barna tar de etter oss, og tro meg, DE vil begynne å skrike slik som foreldrene gjør.

Apropo å slå barna sine er det typisk for barn å slå sine barn igjen eller bli helt omvendt pga vonde minner.

Så anbefaller heller å prate,prate og prate litt til, forklare slik at barna forstår eller vise.

Hvis vi hopper på et bein vil barna også gjøre det, så ris til egen bak.
Anonym
Sv: En liten læring til dere som skriker til barna......etter en tid...
12:24 20.11.2007
Neida. Etter noen år med brøling kan det faktisk hende ungen har hørt.
sug lut
13:49 20.11.2007
Mulig det funker har aldrig prøvd det.
Er fortsatt like overrasket over hvor mange som legger hånd på barna sine og tror en del hadde hatt godt av å få en innføring i litt pedagogikk før oppdragelsen begynner.
Anonym
22:54 20.11.2007
Nå er det for de fleste et brukelig langt steg fra stemmebruk til å slå. Dessuten er det nok slik at det er vanskelig å tørrtrene på å svømme.
sug lut
23:30 20.11.2007
jepp sug lut, man vet ikke om man flyter før man har prøvd...:-)

Og hvis heve stemmen til ungene kvalifiserer til en dårlig mor, og man aldri gjør det, så får nok ungene seg et sjokk, når de skal ut av eventyret og inn i den virkelige verden ;-)
Og fordi om man hever stemmen, så er det laaaaangt unna det å slå noen.
børdi
01:09 21.11.2007
Ja jeg forstår det, men refererte litt til generelle innlegg under her.
Jeg snakker ikke om å heve stemmen, men gjentatte skriking til barnet opp gjennom. Og mange hever ikke bare stemmen, de skriker jevnlig.

Sier heller ikke noe om dårlig mor, men snakker om erfaring om det å bli skreket til i oppveksten hele tiden, har ikke en heldig utfall.
Anonym
11:52 22.11.2007
Nei, det er vi enige om. Og det er også stor forskjell på barn, noen tåler (og krever) mer volum, mens andre kan snakkes rolig med gjennom hele uoverensstemmelsen. Jeg har en av hver og den "mykeste" har jeg aldri hevet stemmen til - mens den andre - vel.
sug lut satan i toern
00:51 23.11.2007
Klart det, har en av hver her også, men noen har en tendens til å ha mer lyd i stemmen enn nødvendig i situasjoner som man kunne latt være, men mulig vi beveger oss inn på tålmodighetstesten nå.=)
Anonym
22:29 23.11.2007
Skrikingen oppstår vel helst når det ikke hjelper å prate lenger. Ikke alle unger er mottakelige for din foreslåtte pedagogiske tilnærming. Hva gjør du når ungen ikke vil høre eller bli vist ting, men skriker og bråker og er lite interessert i hva du sier/viser?

Hvor mye ped du har lest trenger ikke bety noe for hvilke resultater du får av barneoppdragelsen.
blond
23:28 23.11.2007
Da barnet skriker til deg, reagerer du med forståelse?

Når barn har utbrudd, la de ha det til de er ferdige, så kan du prate igjen!
Er du i butikken og barnet har utbrutt kan du for min del bære barnet i bilen å la det ha utbrudd der, eller hjemme så putt det på rommet, men igjen så vet barnet at du er det når det har roet seg.

Og igjen så snakker ikke jeg om å heve stemmen, men skriking generelt til barn i en oppdragelse. Hele tiden, i forskjellige sammenhenger.

Anonym
10:48 24.11.2007
Nå er det ikke alle som har toåringer.
sug lut
11:01 24.11.2007
He he, nei jeg vet. Har selv en med adhd og en del år eldre. Jeg bærer han om jeg må!
Anonym
00:30 30.11.2007
Vill bare skrive dette til alle dere som ikke følger med forskninga...
Hjerneforskning nemlig...DET NYTTER IKKE Å SKRIKE TIL VERKEN BARN ELLER VOKSNE! Hvorfor?fordi at det område av hjernen som mottar beskjedene kobles da ut og fungerer ikke som det skal,som fører til at man ikke klarer å tenke rasjonelt og ta fornuftige valg...samme gjelder den som skriker...så kommunikasjonen blir brutt!!!nytter ikke å prate da,ettersom det du roper går inn og rett ut igjen!!!
Det eneste som skjer at barnet fokuserer på selve skrikingen og redselen omkring det at det ikke får med seg selve beskjeden du prøver å formidle!!! SÅ INGEN VITS I DETTE!!!
Se de i øya å prat rolig...da er det størst sjangs for at de i hvertfall tenker gjennom det du sa...
pussimus86
21:58 27.06.2008
til det er det bare en ting å si:

bla bla bla....
Anonym
00:50 1.07.2008

Captain Obvious to the rescue? Hehehehe!

Du, jeg skriker til ungene når de ikke hører, og det kommer jeg til å fortsette med. det funker.
kråketæra
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------