Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hvordan er det hos dere når de begge har blitt større? 4/5 år
14:19 25.11.2007
Jeg har to tette som er 4 og 5,5 og de leker veldig mye sammen. Kan løpe og herje mye. De ler og har det veldig gøy sammen, men det blir til tider veldig intens. Alene hver for seg er de rolige.
Er det andre som har aktive barn? Hos oss går det litt vilt for seg av og til. Hadde vært fint om andre har det litt på samme måte. Syns jeg får inntrykk av at så mange har det stille og rolig. Vi orker ikke helt nr 3 enda, selv om jeg har veldig lyst. Mange klarer 3 barn så lett som bare det. Gleder meg til det blir min tur.
Hvordan er det hos dere? Gjerne svar selv om dere har det helt stille og rolig. Gjerne gi noen tips til hvordan få det til.
Hilsen truddelitutt
Anonym
Sv: Hvordan er det hos dere når de begge har blitt større? 4/5 år
21:16 25.11.2007
Heisann. :)
Nå er ikke mine barn så store da... 3 1/2 år og snart 2 år...
Men minstemann har nettopp funnet ut at søstra er veldig morsom å leke med, eller kanskje jeg bør skrive "herje" med :P
Det er veldig intenst her også, men når de er alene, kan de sitte å stulle og kose seg veldig.
Føler jeg går rundt å kjefter å kjefter på de, og dette synes de jo er veldig morsomt, og tar det som en utfordring... og girer opp hverandre.
Ser også at minstemann har funnet ut hvordan han girer opp storesøster, og så trekker han seg fort tilbake når han merker jeg har fått nok av alt kaoset, og kommer og kjefter litt. Så har blitt veldig obs på det i det siste..hihi
Men noen tips har jeg vel ikke...
Å være ute, hjelper på å tappe de litt for energi.
Og begge to liker å bake, så vi baker litt, da er det ganske koselig i stua.
Men de er så små enda, og jeg er spent på hvordan det blir når de blir gamlere.
Sv: Hvordan er det hos dere når de begge har blitt større? 4/5 år
15:52 26.11.2007
Heisann!
Jeg har to gutter på nesten samme alder som deg,HI.
Han eldste er 5år og han yngste blir 4år i april.
Her hjemme hos oss blir det også veldig intenst til tider;)
De kan være kjempegode venner,leke og kose seg,men plutselig er det "krig" pga en liten ting...
De er veldig aktive og det blir fort høylydt,for å si det sånn!! Så i perioder føler jeg at det går mye i hysjing og vær forsiktige;)
Men føler også at jo eldre de blir,jo bedre leker de sammen... Samtidig så blir leken ofte voldsommere da og ender gjerne med krangling...
Vi har god erfaring med å skille de litt innimellom. Enten at vi tar hver vår å finner på noe koselig sammen,eller om vi trenger barnevakt og det passer sånn så får de være på hvert sitt sted. Da blir det plutselig ekstra stas å være sammen igjen,og ting roer seg litt!!
Syns dette går veldig i perioder,men tror nok vi har det ganske likt ja:)
Eneste som kanskje er litt forskjellig er at jeg føler meg klar for nr.3;)
Men vi skal gifte oss til sommeren,så vi veier litt for og imot for tiden...