Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Brystavvenningsdebatten

Noen her som har måttet slutte å amme fordi de har blitt altfor tynne selv?
20:31 8.12.2007
Hvor mye har dere gått ned? Hva sier lege/helsestøster...? Hvor gamle var babyene deres?
MiPE
Sv: Noen her som har måttet slutte å amme fordi de har blitt altfor tynne selv?
12:21 12.12.2007
Har ikke sluttet å amme enda, men jenta mi er nå 6 1/2 mnd. å jeg er 12 kg lettere nå enn før jeg ble gravid..å det bare fortsetter å gå nedover..har tenkt til å ta det opp med helsesøstra når vi skal på kontroll neste gang. Har du gått ned mye? pratet med lege/helsesøster?
maiken89
22:18 12.12.2007
Jeg har gått ned 6 kg foreløpig. Jeg er 169 cm høy og veier nå 54 kg. Veide altså 60 kg før og da tenkte jeg aldri på at jeg var tykk iallefall.. Jeg var hos lege i dag siden min sønn skulle testes for allergi. Det var ku melk allergi. Jeg fikk resept på alternativ melk på apoteket, og forklarte at jeg endte på 50 kg etter å ha ammet i 9 mnd forrige gang. Da sa legen at jeg kunne trappe ned ammingen når jeg hadde nådd match vekta mi!!!! Ja ja, han syntes vel ikke jeg var tynn da..... Sa det til venninnen min i dag og hun bare måpte.. Jeg så veldig tynn ut sist altså, hadde 25 i jeanse bla. Nå har jeg faktisk ligget på 54 kg i en hel mnd.. så kanskje det ikke blir så ille som sist. Jeg føler meg faktisk flott nå!!!

Når jeg har forhørt meg hos lege/helsesøster har de bare rynket på nesa og sagt jeg er heldig...
MiPE
22:51 13.12.2007
Jeg er også 169 høy..tok det opp med helsesøster idag..hun sa at det var pga. ammingen, og at jeg kom sikkert til å gå ned så lenge jeg fortsatte å amme..men det var ingen krise, jeg var ikke undervektig sa hun..er 56 kg nå..å var 58 for 3 uker siden..:S så her virker det ikke som om det kommer til å stoppe enda..
maiken89
16:07 28.12.2007
Var på 56 kg 160 høy. Nå 49 kilo og sønnen 6 mnd..
Anonym
11:45 6.02.2008
Jeg er 173, og veier nå 54kg.. Jenta mi er 5mnd, jeg har heldigvis sluttet å gå ned, så håper på at det skal gå litt opp igjen nå..:)
snuppa 30.08.07
14:25 12.02.2008
Jeg er 166 og veide 64 veier nå 57. Lillegutt er 4 mnd. Lurer på hvordan det blir når jeg slutter å amme. Om vekten går opp eller ned:-)
Anonym
10:31 8.03.2008
Jeg er 180 cm og veier 54 kg,legen min sa tydelig ifra sist gang at jeg må begynne å trappe ned ammingen,for jeg begynner å bli vel tynn....
Men lillemor vil ikke ha noe annet enn pupp,er 9 mnd nå....
utålmodig!!!
22:18 19.03.2008
Har ikke fått beskjed fra legen om at jeg måtte slutte men skjønte det selv.
Veide før svangerskapet 55 kilo og 168 cm høy, spinkel benbygging. Når vekta holdt på å gå under 50 kilo skjønte jeg at jeg var nødt til å slutte.
Men jeg hadde da ammet i rundt 14 mnd. så det var egentlig greit men hadde egentlig ikke tenkt å gi meg så tidlig hadde det ikke vært for vekta.
lifa og Eline
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------