Hei,
Mine jenter er 6 måneder, og jeg trappet ned på ammingen for tre uker siden. De begynte gradvis å bli mer urolige om kvelden og sov dårlig om natten, så nå ammer jeg kun en gang i løpet av natten/tidlig morgen.
Startet med grøt morgen og kveld for to uker siden, med stor suksess. De elsker det, og legger ikke skjul på sin begeistring når jeg finner frem smekkene. Da vet de hva som kommer!De sover også mye bedre om natten nå.
Ville gjerne fortsatt ammingen, men har tydeligvis ikke nok melk. Det er heller ikke snakk om at jeg kan legge dem til for å stimulere produksjonen - det har de slett ikke tålmodighet til! Er bedre å gi flaske, slik at jeg vet hvor mye de får i seg av gangen. Måtte gå noen runder med meg selv før jeg bestemte meg for å oppgi ammingen på dagtid og gå over til flaske. Men, har bestemt meg for å være fornøyd med min egen innsats. Har vært ved å gi opp mange ganger..de ble født for tidlig og hadde ingen sutterefleks, jeg måtte pumpe hver tredje time i de første månedene. Deretter var det ammeskjold og lære å dobbeltamme. Omsider lærte vi alle tre kunsten å amme - det var litt av en kamp, og jeg er glad for at vi holdt ut så lenge. Synes det er et styr med alle de flaskene som skal vaskes og kokes.
De kommer nok ikke til å kreve mer mat om natten, hvis de bare får nok i løpet av kvelden. Legger de seg gode og mette bør det holde med en gang i løpet av natten. Men, det er jo selvfølgelig avhengig av magemålet deres;-)
Lykke til videre!
|