Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Tvillinger/trillinger/firlinger

Hvor lenge klarer dere å fullamme?
14:19 12.12.2007
Mine er 3mnd nå og fullammes enda.
Er litt spent på om det blir slik at de plutselig krever mere mat på natta, nå spiser de bare 1 gang på natta.
Storesøster og tvillingene
Sv: Hvor lenge klarer dere å fullamme?
16:24 12.12.2007
så flink du er..

jeg fullamma i 3uker...de fikk mm i ca 5uker..men de siste dagene på sykehsuet mistet jeg melka og det ble mye styr...så gikk ikke mer gitt..
ღMaria fikk TO prinsesserღ
17:34 14.12.2007
De fleste babyer venner seg vel heller av med mat på natta enn å kreve mer. Men de blir jo ofte veldig sultne om kvelden heller. Og da spørs det...

Mine er straks 4 måneder. Jeg fullammer hun ene (ammer en og en stort sett) og hun andre hele dagen, men tv2 får en til to flasker med Nan om kvelden. Da er de veldig sultne, og jeg har ikke nok til å gjøre begge fornøyde nok til å sove godt.

Min innstilling til amming er at noe er bedre enn ingenting. Hadde det ikke vært ok å gi litt tillegg, hadde jeg hata hele greia. Synes det går fint så lenge jeg vet at jeg kan ty til Nan når det blir tøft.

Håper å i alle fall kunne gi dem ett morsmelksmåltid om dagen til de er rundt 8 mnd. Men det kommer jo an på både dem og meg.

Skal begynne med grøt det sekundet de er 4 mnd... :)

MEN: Ikke slit deg ut med amminga hvis du ikke orker. Å ha fullamma i 3 mnd er helt fantastisk bra jobba.

emlyn
00:26 15.12.2007
Hei
Mine er 6 mnd og jeg full ammer. Har begynt med grøt og andre smaksprøver, men ikke noe måltid ennå. Håper at de snart spiser nok til at jeg kan slutte med nattamming.

Synes det er supert å fullamme. Vi gav tillegg i starten og ble så lei av koking av flasker og blanding og ikke minst av å prøve å vekke mannen for å få litt hjelp;)

Dersom du synes det er greit å nattamme har det to fordeler slik jeg ser det....det setter fart i melkeproduksjonen (noe helt enormt!) og mensen holder seg borte;)

Hadde som mål å fullamme til 6mnd. Har ikke satt meg noe videre mål, Vi får se.

Uansett lykke til:)
Er det mulig?!74
23:43 15.12.2007

Hei,

Mine jenter er 6 måneder, og jeg trappet ned på ammingen for tre uker siden. De begynte gradvis å bli mer urolige om kvelden og sov dårlig om natten, så nå ammer jeg kun en gang i løpet av natten/tidlig morgen.

Startet med grøt morgen og kveld for to uker siden, med stor suksess. De elsker det, og legger ikke skjul på sin begeistring når jeg finner frem smekkene. Da vet de hva som kommer!De sover også mye bedre om natten nå.

Ville gjerne fortsatt ammingen, men har tydeligvis ikke nok melk. Det er heller ikke snakk om at jeg kan legge dem til for å stimulere produksjonen - det har de slett ikke tålmodighet til! Er bedre å gi flaske, slik at jeg vet hvor mye de får i seg av gangen. Måtte gå noen runder med meg selv før jeg bestemte meg for å oppgi ammingen på dagtid og gå over til flaske. Men, har bestemt meg for å være fornøyd med min egen innsats. Har vært ved å gi opp mange ganger..de ble født for tidlig og hadde ingen sutterefleks, jeg måtte pumpe hver tredje time i de første månedene. Deretter var det ammeskjold og lære å dobbeltamme. Omsider lærte vi alle tre kunsten å amme - det var litt av en kamp, og jeg er glad for at vi holdt ut så lenge. Synes det er et styr med alle de flaskene som skal vaskes og kokes.

De kommer nok ikke til å kreve mer mat om natten, hvis de bare får nok i løpet av kvelden. Legger de seg gode og mette bør det holde med en gang i løpet av natten. Men, det er jo selvfølgelig avhengig av magemålet deres;-)

Lykke til videre!
6.august
16:23 26.12.2007
Jeg har fullamma mine i 3 mnd nå.Veldig glad for at jeg har nok melk enda og håper det fortsetter..!Mange som reagerer på at jeg har nok. Legger mine to gutter når jeg legger meg selv,og da er de oppe bare en gang om natta,deilig!!
Sognemor
23:03 26.12.2007
Jeg fullammet til de var nesten 5 mnd. Omgangssyke på både små og store gjorde at det ikke gikk å fullamme lengre. Men jeg ammer fortsatt morgen og kveld (14.5 mnd).
svanine
02:27 26.04.2008
Jeg fullammet i 8 mnd..men de kom 11 uker for tidlig, andre ting som spilte inn:) Det er jo individuellt når de begynner å kreve mer, men det merker man jo fort:) Det er jo bra at de spiser kun en gang om natten, det tyder jo på at de får nok av deg i løpet av dagen-
Anonym
08:24 27.04.2008
Hei!
.
Jeg fullammet til mine var 3.5 mnd. Jeg hadde ikke nok melk slik at barna ble veldig urolige på kvelden. Vi trodde de hadde fått kolikk, men det viste seg at de rett og slett var sultne. Vi begynte med flaske med mm og mme. Da ble det andre barn med en gang:) Nå er de 10mnd og får mme, grøt, fruktmos. Har også begynt litt med brødskive og middagsmat.
DoubleTrouble
11:39 11.06.2008
Min er 5mnd nå og jeg fullammer. Har tenkt å fortsette med det så lenge det går...
camosilla
08:04 17.06.2008
Ca 3 mnd.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------