Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Spiseforstyrrelser

Der sprakk jeg i dag også ja....
 14:48 19.12.2007
Jeg blir så oppgitt over meg selv... Møtte noen venninner i dag. Reiste innom matbutikken når jeg skulle reise hjem. Kjøpte noen nøtter som jeg tenkte var et greit måltid. Men i bilen så blir jeg helt besatt av tanken på at jeg MÅ ha noe mer. Så da åpner jeg cornflakespakka. Dytter innpå hele veien hjem. Også blir det 4 brødskiver med smør og brunost. Og en tallerken til med cornflakes og biola. Har noe sjokolade liggende, men klarte utrolig nok å styre unna. Vet at jeg ikke klarer å kasta opp alt, så jeg prøver å spise sundt selv om jeg skal kaste opp.
Hærregud så patetisk... overspise på cornflakes....
Kan ikke ha noe som er for godt i huset, for da går det galt. Så nå om dagen går jeg rundt å småspiser solsikkefrø hele dagen... Sikkert mye fett, men jeg klarer ikke å la være. Skikkelig teit ting å spise... he he
Blir så usikker på hvor mange kalorier jeg får i meg i løpet av en dag når jeg holder på sånn å småspiser. Og selv det blir litt mye, så er det jo typisk slankemat jeg dytter innpå stort sett. Gidder ikke å tenke for mye kalorier. Jeg må gjøre det så nøyaktig hvis jeg først skal regne ut, så vet at det blir så mye jobb for meg...
Uff.....Vet ikke helt hva jeg vil med å skrive dette.... men jeg følte bare for det
Anonym
Sv: Der sprakk jeg i dag også ja....
 19:11 21.12.2007
Min umiddelbare tanke er at du har lov å unne deg både mat og noe "for" godt! Jeg skjønner veldig godt at du er redd for å miste kontrollen, men å ha for stor kontroll er heller ikke bra. Ut fra hva du skriver i innlegget ditt får jeg inntrykk av at du spiser svært lite. Hvis det er riktig kan det være lurt å spise 5-6 små måltider hver dag slik at magen din vender seg til mat. Hvis den bare får mat få ganger til dagen og bare småspising av solsikkefrø og tilsvarende, så vil du få et kjempesug når du først får ordentlig mat i magen. Blir du skremt nå?

Det retter seg etterhvert som du begynner å spise mer i samsvar med kroppens behov.

Det er jo typisk at man fokuserer veldig på den fysiske siden av spisingen fordi den er lettest å forholde seg til. Hvordan har du det med deg selv? Liker du deg selv?

Spiseforstyrrelser hadde ikke eksistert hvis det kun var et spørsmål om fysisk helse. Det er følelsene som gjør at man klusser det til og gjør det komplisert. Hvis man skjønner hva man reagerer på så har man kommet et steg på veien mot frisk.

Hilsen
blond
 20:30 22.12.2007
En annnen anonym her ikke HI..

BLOND: har du sf selv siden du gir så mange råd her inne? Eller er du "psykolog" ? bare lurer asså......
Anonym
 19:59 23.12.2007
Jeg har skrevet om meg selv i en tidligere tråd og forteller litt her og der i svarene mine. Hvorfor lurer du? Føler du at jeg er for fjern og teoretisk, eller hva?
blond
 22:00 10.01.2008
Blond:

Jeg syns svarene dine er gode. Du tar deg tid til å svare skikkelig, og det setter vi pris på. Nå er jeg sjelden her inne, og skiver som regel ikke noe selv, men leser en del da... og det er alltid kjekt å lese dine svar!
Anonym
 21:32 11.01.2008
Tusen takk! Det er godt å få tilbakemelding. Jeg tåler fint negativ kritikk også, men blir selvsagt glad for komplimenter!

Ønsker deg en fin kveld!

blond
 09:03 29.01.2008
Hei igjen.... HI her. Prøver å unne meg noe godt innimellom. Men det ender så og si alltid med at jeg kaster opp etterpå. Helt umulig for meg å ta èn sjokoladebit, og kose meg med den. Jeg MÅ hele tiden ha mer. Så da blir det til at jeg spiser hele plata. Alt eller ingenting!
Jeg spiser veldig sundt. Spiser lite, men ofte. Og nei, jeg liker ikke meg selv! Har et elendig selvbilde... Men jeg går til psykolog, så det kan jo hende jeg kan klare å jobbe med det etterhvert.

Takk for svar: )
Anonym
 00:09 3.04.2008
Litt sånn som meg, blir enten ingenting eller alt for mye. Etter 12 år med dette har jeg mistet metthetfølelsen og har ikke lenger peiling på hva som blir passe mengde mat for meg.

Føler med deg HI
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------