Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barneoppdragelse, DinBaby

kan noen anbefale bøker om barnepsykologi/oppdragelse?
13:34 30.12.2007
Er særlig interessert i bæker om de første leveårene. Takk for hjelp! :)
*bubbs*
Sv: kan noen anbefale bøker om barnepsykologi/oppdragelse?
21:35 30.12.2007
oppdragelse anbefaler jeg Carolyn Webster strattons sin bok, ---de utrolige årene...---

Life saver her i huset.
børdi
22:03 20.01.2008
Carolyn Webster strattons sin bok. De utrolige årene
ANBEFALES STERKT
smaskeli fødte 20 jan 2007
15:01 5.02.2008
Jesper Juul - "Ditt kompetente barn" anbefales :)
Ho dærre
21:47 5.02.2008
Jesper Juul suger.
Anonym
12:38 6.02.2008
Jesper Juul suger BUNNLØST, det er jeg helt enig i.

Derimot finnes det JEG HAR EN SØNN og JEG HAR EN DATTER av Jeanne og Don Elium, jeg har bare den ene men den gir mening.
sug lut
20:02 29.03.2008
Carolyn webster strattons bøker er beregnet på barn fra 3 år og oppover da, selv om mange av prinsippene nok kan anvendes før den tid (?).LIker "De utrolige årene" godt. Veldig lettlest.
Anonym
01:21 2.06.2008
Jesper Juul er GOD selv om jeg ikke er helt enig i alt han skriver/mener
Kunsten å si nei - med god samvittighet er kjempegod.

Jeg tror grunnen til at han til tider blir så kritisert er at han kritiserer foreldres oppførsel i forhold til barna mer enn å bekrefte at barna er umulige.. det er ikke alle voksne som takler å høre at deres oppførsel gjenspeiles i barna....
Anonym
01:28 2.06.2008
Fra baby til smårolling er en fin bok, kan ikke huske forfatteren.
Fuglehjertet
22:15 2.06.2008
Jeg anbefaler også varmt Jesper Juul, både "ditt kompetente barn" og "her er jeg -hvem er du". Sistnevnte er en veldig kort og lettlest bok, og handler om å sette grenser for seg selv -kanskje heller enn å sette grenser for grensene sin del.
Ellers vil jeg også anbefale "The baby book" av Dr.William og Martha Sears (ikke helt sikker på om jeg skrev navna riktig nå, men Sears iallefall :) ) og "The attachment parenting book" av samme forfattere. Handler om tilknytning rett og slett :) Når barna blir litt større vil jeg anbefale "How to talk so kids will listen, and listen so kids will talk" av Faber/Mazlish, og "unconditional parenting" av Alfie Kohn.

Det er jo en jungel av bøker der ute, og det kan lønne seg å lese litt forskjellig. Er jo ikke alt man leser som passer for seg og sitt barn/familie, jeg har iallefall hatt stor nytte av å lese litt forskjellig -plukker ut det som føles riktig for oss :)
khalia
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------