Har 3 barn, 8 mnd, 2 år og 6 år. Gift.
Men er så sliten og lei av hele småungekjøret innimellom. Det er unger rundt meg og fysisk på meg i en eller annen sammenheng 24 timer i døgnet (føles nesten sånn, selv om ale tre sover nå da!) Det er alltid en unge som skal skiftes på , mates, ammes, lekes med, sove, trille, bade, skifte klær, kle på , trøstes, de krengler, jeg kjefter, handleliste som skal skrives, mat handles, mat lages, klær vaskes, amme, skifte, spise mer, synge, lese.
Også får jeg så forbasket dårlig samvittighet når jeg kjenner at nå er jeg så lei av unger og husarbeid og hestehale og treningsbukser full av grøtflekker at AAAAAAAAARRRRRRRRGGG!!!!!!
Og det virker som om ikke andre foreldre med 3 småbarn synes at det er noe pes. Og da blir jeg enda mer frustrert!
Er det ingen andre som er møkklei innimellom og skulle ønske de var ung student på 22 med yppige bryster (ikke 30 og med hengepupper) og kunne sitte på bar halve natten for så å bli med elskeren sin hjem for en heftig natt. (ikke med en våken baby og en snorkende mann)
Vet ikke helt hva jeg ville med innleget, men kanskje få høre om ikke andre synes at hele småungetida er skikkelig slitsom. og ikke bare huhei, la oss trille boller før vi går ut å aker (er det virkelig noen som har det sånn nesten hele tida??)
Anonym
Sv: Synes det er vanskelig å være mamma jeg.
11:51 6.01.2008
hei, føler med deg!!
jeg hadde det sånn før far dro sin vei, nå har jeg "avlastning" annenhver helg og 2 ettermiddager i uka. å det er deilig!!
da får jeg slappa av å få energi til å være der 100% når de er tilbake hos meg:))
nå nyter jeg tiden med de:))
sørg for å få fri innimellom vist det lar seg gjøre!!
He, he jeg har sånne dager jeg og, og jeg har "bare" to barn jeg da....
(bare det at jeg er 25 med hengepupper, og ikke 30..)
Tror nok de fleste har sånne dager, men de fleste (hverfall her inne) tenker veldig mye på image og at de skal være perfekte, aldri gjøre feil eller tenke feil. Jeg fikk huden full da jeg i et innlegg her sa (i frustrasjon og søvnmangel) at jeg kunne kasta ungen i veggen. Man gjør jo ikke det, selvfølgelig, og jeg tror de fleste kan ha sånne tanker.
Jeg er gravid og har en del vondt i bekkenet, også har jeg en sønn på 16mnd. blir fort sliten å trøtt. har hat sånne tanker mange ganger. en god mor er jo den som tenker det,mn ikke gjør det!!! det er lov å bli sliten å trøtt!
Åhhhh jaaa. Har det på samme måte selv av og til. Det er slitsomt å være mor, det syns i allefall jeg. Og jeg er 20 og student og har bare en (troll)unge!! Nå har hun vært umulius i 2 uker. Og jeg har mang en gang revet meg i håret og forbannet meg selv for at jeg fikk barn, rett og slett. Men så tenker jeg meg om like etterpå og kommer på at jeg mener det jo ikke når jeg tenker slike ting, tror bare det rett og slett er en måte for meg å få ut litt av dampen inne i hodet.
Lurer ofte på om det er bare jeg som tenker at jeg er drittlei, sånn skikkelig drittlei av og til. Men det går heldigvis fort over.
ååh! Ha ha ha! Forstår deg så jæ..... godt! Herregud for et mas, og så liten tid for seg selv.
Man må bare trøste seg med at det blir bedre om noen år...
Hva med å skaffe en au pair? Hvis dere har et rom til overs. Vi har akkurat fått en au pair fra Filippinene, en dame på 28 år. Hun gjør husarbeid og passer mini mens jeg jobber (hjemmekontor). Helt himmelsk!
Jeg har bare ett barn, men jeg var drit-sliten likevel. Bøyer meg i støvet for deg som klarer å overleve med tre barn!
Anonym
12:39 8.01.2008
...og forresten en ting til, mini er 1 år og 3 mndr. Før au pairen kom gråt jeg bittelitt nesten hver dag fordi jeg var så sliten, men ettter vi fikk au pair har jeg sittet hjemme og ledd av hvor deilig det er :-)
mvh
samme anonym som i innlegget over her
Anonym
02:44 9.01.2008
Jeg klapper for deg som tør å si hvordan du har det. Som en sa lenger oppe, så skal alle være så perfekt. Men det er vel noe vi alle gjør. Spør noen hvordan det går, så sier man sjeldent at det ikke går bra. Har selv en gutt på 1år og 9 mnd, og jeg syns han kan være slitsom til tide. Skal pille plukke på alt. Så all honnør til deg!! Godt å få ut litt frustrasjon :) :) :) :)
har det også likedag innimellom, og en stund var det veldig ille.
har en jente på ett år.
tror det er viktig å få lov til å være seg selv, dvs ha de følelsene man har til enhver tid og være ærlig overfor barna.
f.eks si at i dag er mamma veldig sliten og trenger en klem.
eller i dag tror jeg vi lager grandiosa i stedet for middag. mamma trenger å slappe av litt.
slet mye med angst og depresjon da jeg var yngre.. dvs si til jeg var 25 og fant en kjempeflink healer. skjønte da at det var veldig mye av det som foregikk inni meg som jeg ikke var bevisst på. i stedet for å akseptere de følselsene jeg hadde kjempet jeg med dem.. hele tiden.. og gjør det fortsatt mye selv om jeg nå er mye mer bevisst. og dersom man bruker all energien på å kjempe mot emosjonene (som det er masse energi i) blir man jo veldig sliten, og får ikke tilgang på all energien som ligger i emosjonene. mener jeg..
vi er alle forskjellige, med forskjellig bakgrunn. derfor har vi forskjellige behov. noen har lett for å sette grenser og lage rom til seg selv, andre stiller alt for høye krav.
prøv å uttrykk det du føler om du kan, om ikke annet i en dagbok (og kanskje i snik på jobb :-)
og prøv å lage det rommet du trenger.. skaff barnevakt en kveld i uka hvis du kan, eller se om dere har råd til noen som kan ta helgevasken.