Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barnestelldebatten

Vask av hender, og stumpen
04:05 6.01.2008
Leste et innlegg lengre ned om at det er mange som vasker babyhender. Min gutt er snart to måneder, så jeg lurte på hvordan jeg skal vaske hendene hans. Bare vann, el med såpe og... med en klut el må jeg streve for og holde han over vasken?
Lurer også på om det holder og vaske han med en mesoft komress og lunkent vann når jeg skifter bleie, el skal jeg vaske han med såpe. Bader ca. annenhver dag. Bruker olje i vannet, men ikke såpe.

Nybakt mor!
Anonym
Sv: Vask av hender, og stumpen
06:45 6.01.2008
siden han er bare 2 mnd er han neppe sä skitten pä hendene....det kommer etterhvert när de begynner ä grafse......og fär fine skittrenner under neglene...men du trenger ikke bruke säpe, kun en vät klut......babyer putter jo hendene masse i munnen....og jeg personlig vil iallefall foretrekke litt rein skitt enn säpe rester i en babymunn.....og du trenger ikke bruke säpe pä rompa heller, vann er nok......han er god og rein med bading annenhver dag
nakedgun
12:07 6.01.2008
jeg bruker lactacyd flytende såpe på min når hun har bæsjet..hun er 1 år da..
men den er ihvertfall helt uten parfyme og "skumle"stoffer!!
milla mi
12:10 7.01.2008
På vesla her brukes kun vann og av og til litt olje i badevannet. Hendene vaskes med mesoft og lunka vann:) Veldig greit...
Anonym
23:07 11.01.2008
Min tåler ikke våtservietter. Fikk beskjed av helsesøster å vaske med lactcyd en gang om dagen. Og kunn vann resten. Det holdt i massevis hørte jeg.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------