Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barn som pendler

Å pendle mellom to hjem er ganske vanlig i dagens samfunn. Men det kan være en utfordring både for liten og stor. Her kan du dele dine erfaringer med andre.
Hva er det dommerne legger vekt på i en rettsak?
13:28 6.01.2008
Hva "ser" de etter? Vil de se på at X har sittet i fengsel 2-3 ganger og vært innlagt på psykiatrisk sykehus da p.g.a angst o.l i forbindelse med fengslingen.
Vil de høre på meg og mine vitner til alt han har sagt og gjort mot meg?
Vil det være ett pluss for han at han har min familie i nærheten av seg, mens jeg bor langt unna? Han har ikke noe stabil familie selv. Vil de se på at jeg har hatt ungen hele tiden, og at h*n går i bhg her osv?
Anonym
Sv: Hva er det dommerne legger vekt på i en rettsak?
22:36 8.01.2008
Det blir jo lagt vekt på stabilitet, kven som er hovedomsorgspersonen, alderen på barnet, korleis foreldra bur i forhold til kvarandre. Evt. korleis samarbeidet er mellom foreldra. Har forstått det sånn at det er ein fordel å ikkje slenge drit om kvarandre, fekk eg beskjed om ihvertfall. Det vil nok blir lagt vekt på evt. psykiske problemer, om det blir nemnt i retten, og evt. fengselsstraff (vil eg tru).
riwer
21:59 16.01.2008
Hehe
Sod off
14:03 3.04.2008
Det som er hovedspørsmålet i slike saker, og det rettsapparatet jobber utifra, er hva som er til det beste for barnet? Alt som påvirker barnets velferd vil bli tatt i betraktning. Fengselsopphold og innleggelse på psykiatrisk er dokumenterbart, og vil bli tatt til etterretning i vurderingen. Ting som har blitt sagt og gjort er som regel veldig vanskelig å bevise. Det er tungtveiende at barnet har vært hos deg hele tiden, og har en stabilitet der. Det som er viktig i slike saker er å fremstå som saklig selvom det er mange vanskelige følelser innvolvert. Selv om det vil være vanskelig til tider så er usaklig kritikk og drittkasting noe man bør være ytterst forsiktig med. Folk som opptrer på denne måten vil rettsapparatet ha vanskelig med å ta seriøst, og det vil kun virke negativt for vedkommendes sak.
ak81
21:54 6.04.2008
Prøver du å lure noen til å tro at dette er reelle ting du lurer på? Du bør prøve å se i øynene at du er en sympatisøker, men fra meg får du ingen sympati før du nyanserer forholdene litt mer enn dette.
Verbal dagger
09:46 14.06.2008
DU ER JAGGU IKKE NORMAL LILLE DEG..
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------