Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Prematurdebatten

Hvem har det værst? er det viktigt?
15:48 8.01.2008
Jeg blir litt sjokka over å lese noen av innleggene her jeg. Noen har fått i uke 22 og andre i uke 35 . men det vil da vel ikke si at den som får tidligst har det værst? Jeg fikk jenta mi i uke 27 og hun veide 630 gr .Vi var mange i samme båt på inntensiven,men og andre med større og senere født barn.Mange hadde og fullbårne barn som kjempet for livet.Jeg tror det er like ille uannsett jeg. Vi må heller prøve å oppmuntre og forstå hverandre istedenfor å fortelle andre at de ikke har det like fælt som en selv. min lille jente var frisk hele veien,mens ei jeg ble kjent med på sykehuset fikk et fullbårent barn som måtte ligge på respirator.Hvem av oss hadde det værst?
Anonym
Sv: Hvem har det værst? er det viktigt?
16:28 8.01.2008
uansett hva som er galt med barnet ditt, så er det det det værste man kan oppleve uansett... møtte foreldre som var på intnsiven pga. infeksjon, men følte på ingen måte at jeg hadde det værre en dem.

men vi tenker jo alle forskjellig...
min *lille* prins
19:39 8.01.2008
.....er det rart at det er krig her i verden??
Av og til lurer jeg sterkt på hvordan enkelte har det irl.....

Mange ting, inkludert denne siden, burde heller vært en inspirasjon og en kilde til å hente opplysninger og tips om hvordan gjøre hverdagen lettere, i stedet for å prøve å gjøre den om til en krigssone hvor man prøver å få ekstra oppmerksomhet fordi man i sin egen lille egosentriske verden ikke greier å innse at det finnes andre som har det værre enn seg selv og sin familie...............

Av og til har jeg faktisk vurdert -meget sterkt- å lage en tråd om hvilke sykdommer, plager, problemer babyene/barna til oss som bruker disse sidene egentlig har........ Tror det kanskje hadde blitt stilt på noen da???

Og ellers, kan du ikke være så snill å bruke NICK???

Er faktisk så vanskelig å vite hvilke anonym man svarer, og hvor mange anonyme det egentlig befinner seg i en tråd........:/
Slank bakfra :)
20:17 8.01.2008
les det en gang til! er jo det jeg mener! At folk skal støtte hverandre og gi råd og vink og ikke komme med kritikk om hvordan folk føler det. Det står jo i nnlegget det at jeg er sjokkert over at noen sier at andre ikke har hatt det like vondt som dem.Tror jeg ble litt missforstått.
Anonym
21:26 8.01.2008
Trodde dette temaet var tilbakelagt jeg.
Det er vel ingen som har det verst, alle er seg selv nærmest.
Det er nok en sjokkartet opplevelser for alle foreldre som må innom nyfødtintensiven.
De fleste forventer 2-3 dager på barsel før de drar hjem med barnet sitt.
Du som nevner at du vil ramse opp alle sykdommer som barnet deres har eller har hatt i en egen tråd, skal jeg fortelle litt om barnet mitt :
Gjenoppliving, ductusoperert, dobbeltsidig pneumotorax, perforert tarm, hjerneblødning grad 3,opphold 7 måneder på NFI, sterk astma og epilepsi.
Sier ikke at jeg har hatt det verre enn noen andre, men har vel opplevd de komplikasjoner som ofte forekommer ved fødsel i 24 uke.
Jeg er bare glad hun overlevde. Verdens flotteste jente.
Jeg forbeholder meg retten til å være anonym.
Anonym
21:14 21.04.2008
jeg tenker att vi alle opplever det som vondt når det er noe med barna, uansett alder, uke tall de er født i.
det oppleves dramatisk å vere foreldre til et barn født i uke 24 f.eks, men for de som føder i uke 30 eller mere, så oppleves det ganske sikkert dramatisk for dem også!
vi sitter alle med redsel for våre barn!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------