Gutten min er født i uke 32 og er nå snart 10 mnd korrigert. Han krabber ennå ikke, bare drar seg fremover. Viser ingen tegn til å hverken reise eller sette seg opp. Hvordan utviklet deres barn seg??
Anonym
Sv: Krabbe, sette seg opp, gå osv
19:29 14.01.2008
Mi tulle ble født i uke 34 og er snart 7 mnd. Hun viser heller ingen tegn til å reise seg eller sette seg opp, Kaver litt på gulvet, men er foreløpig ganske immobil. Jeg er såååå utålmodig og lurer derfor på det samme som anonym over. Kjenner jeg blir ganske misunnelig på "alle" på småtroll som har baby som krabbet ved 6 mnd etc...Gleder meg stort til den dagen kommer!!
Anonym
22:52 14.01.2008
Tror det er ganske stor variasjon både for prematurbabyer og fullbårne babyer når de begynner å utvikle seg.
De fleste babyene tar iniativ til nye utviklingstrinn når de føler seg klare til å ta nye utfordringer, men selvsagt skal vi være med å gi de god trygghet underveis :)
Jenta mi var alltid sen med det meste. Husker ikke nøyaktig, men ca tider i ukorrigert alder, er født i uke 30.
Ca. 10 mnd - åler seg bortover
Ca. 1 år (++) - krabber
Ca. 19 mnd - går
Jenta mi blei født i uke 35 etter termin, men legen sa uke 36. Er litt over 11 mnd. Satt seg opp selv for et par uker siden. Plutselig satt hun på rumpa. Krabbe begynnte hun med for ca ei uke siden. Hun reiser seg opp selv. Det begynnte hun med før krypinga. Jenta mi viste heller ikke noe tegn til noe, men plutselig så skjedde det. Alt på ei uke:)Det er veldig individuelt det der. Ei jeg kjenner fødte i uke 34 eller 35 og jenta hennes gikk når hun var ca 10 mnd. Tror ikke det har så mye å si om man er prematur eller ikke. Du har nok ingenting å bekymre deg for!:)
jenta mi født 25+1.
var 6 mnd når ho rulla rundt.
8 mnd når ho krabba og sette seg opp. reiste seg og gikk attmed møbler en uke før 1 års dag.
slapp seg og gikk selv 15 mnd gammel.
(ukorigert)
Anonym
15:47 30.04.2008
Min jente ble født uke 25+6. Hun er nå 13 mnd (ukorrigert). Hun begynte å krype 9,5 mnd korrigert, og satte seg opp selv en uke senere. Har enda ikke begynt å reise seg, men er svært intr i alt som er på bordet, vil opp i sofaen og slikt, men sitter kun på knærne enda..
Hun hadde en gr 4 blødning, ser ikke ut til å ha noen betydning!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem