Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Spiseforstyrrelser

uff....kalorier : (
 11:32 22.01.2008
Skulle ønske jeg hadde en kalloriteller i halsen... Gidder ikke/orker ikke telle på egenhånd. Småspiser mye, og mister helt oversikten. Noen ganger sitter jeg å virkelig lurer på om jeg har spist mye eller lite til et måltid. Kjenner ikke om jeg er sulten eller mett. Det finnes liksom ingen mellomting. Enten har jeg spist lite, og det er kjempebra, eller så har jeg spist for mye, og har det helt forjævlig
Anonym
Sv: uff....kalorier : (
 09:27 1.02.2008
Hei! Spis mye frukt og grønt - det har lite kalorier :) Men pass på å ikke spise noe særlig mindre enn 1300 kcal om dagen - MINST 1000 kcal! Ellers ødelegger du forbrenninga di.

På fitday.com kan du for øvrig regne ut kalorier :) Bruker den hver dag jeg.

Fordelinga bør være slik:
20% proteiner
20% fett
60% karbohydrater

Verdens helseorganisasjon (WHO) har utviklet et sett formler til beregning av energiforbruket (cirkatall) pr. døgn for menn og kvinner med et normalt aktivitetsnivå. Sett inn verdiene dine, og finn ut hvor mange kalorier du forbrenner i løpet av dagen.

Kvinner:
18-30 år = 19,44 x kroppsvekt i kg + 636
31-60 år = 10,80 x kroppsvekt i kg + 1104

Fordel kcal'ene utover dagen:
25% frokost
30% lunsj
30% middag
5% mellommåltider x 3

Ikke la det gå mer enn 3-4 timer mellom hver gang du spiser :)

LYKKE TIL!
mild&marcus
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------