Oppdaget i dag at minsten (4 mndr) er blitt skikkelig sår på ene siden av halsen; i en valke. Luktet litt stygt også, mulig litt puss (eller bare gulperester?) i bunnen. Bader ham hver kveld for tiden, da det (etter råd fra hs) er en del av faste rutiner for å hjelpe på legging og nattesoving. Det er fryktelig vanskelig å komme til for å vaske og tørke i halsvalkene, da han stritter i mot med alle krefter og jeg har jo ikke lyst til å bruke makt heller. Klarer forsåvidt å vaske greit i badekaret med lirking og luring, men tørkingen er vanskelig! Må lirke og lure da også, og klarer sjelden å få se området. Derfor har han altså blitt sår uten at jeg har lagt merke til det, og i dag virket det som det gjorde vondt der han var sår.
Hva skal jeg gjøre når han først er blitt sår? planlegger å bruke potetmel etter hvert siden jeg tydeligvis ikke klarer å holde det tørt nok (han gulper ustanselig og det renner ned i valkene). Men bør vel kanskje ikke bruke noe pudder nå? Smurte i litt zinksalve, men det var vel kanskje ikke så lurt... Huff; trenger noen råd. Noen som kan hjelpe? |