Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Brystavvenningsdebatten

Hvor lang tid trenger en på nesten 2 år for at glemme pupp?
11:14 28.01.2008
Jeg stoppet egentligt med at amme sønnen min på 21 mdr rundt jule i år. Da fikk han bare pupp på morgen og ikke mer. Hovedgrunn til å stoppe var at jeg er gravid igen. Planen var egentlg at forsette til lillegutt blir 2 år i slutnngen av april. Lillegutt er altid vært kjempe gla i pupp og har ikke vært mye for at gi den fra sig.

Problemet, eller la meg si tingen, er nå at lillegutt fremdeles savner puppen på morgen. Han er så sint og morgengretten at det ødelegger for alle. Det er bare hyl og skrik. Førhen var han en sol på morgen.
Overveier nå at begynde med pupp på morgen igen, frem til han blir 2 år som egentlig tenkt. Da vill der være 2 mdr til den nye baby kommer.

Lure egentlig på, hvor lang tid en på 2 år trenger for at glemme puppen, dvs at der ikke blir et problem med at den nye baby kommer til verden og skal få overta puppen?

Håper noen har erfaringer eller vet hvor jeg kan finne litt info om dette.

1000 takk for svar
Anonym
Sv: Hvor lang tid trenger en på nesten 2 år for at glemme pupp?
03:31 21.04.2008
Det tok ca 2 mndr her i huset.Med jevne mellomrom ville han ha pupp,og jeg lot han se at det var tomt. Nå er han helt ferdig med å spørre etter puppen,og er en fornøyd liten krabat.
Anonym
Sv: Hvor lang tid trenger en på nesten 2 år for at glemme pupp?
23:05 13.05.2008
Hei

Måtte slutte med amming da småen var litt over 2 år grunnet noen medisiner jeg måtte ta. Det kom brått på så småen ble bare forberedt fra kvelden av og siste gang det ble ammet var morgene etter. Småen var veldig glad i melken (fikk morgen og kveld) så vi var redd det skulle bli hyl og spetakkel. Men den gang ei. Vi forklarte godt hvorfor småen ikke kunne få melk og det ble akseptert.

Nå har småen fått et søsken og akspeterer fint at denne får pupp.

Nå virker jo ikke det på alle, og kanskje du allerede har prøvd, men for oss var trikset å forklare og snakke om hvorfor h*n ikke kunne få pupp mer.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------