Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Juli 2007 Klubben

Treffstedet for deg som har født i denne måneden og som vil utveksle erfaringer og undringer med andre i samme situasjon.
Fyr løs!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Har dere begynt med pottetrening?
 14:29 28.01.2008
Er ikke alltid jeg rekker å hente potta før gullet er ferdig,men treninga er i full gang:)
Jiterbebis-tøffere enn toget
Sv: Har dere begynt med pottetrening?
 20:30 28.01.2008
Nei, det har jeg ikke begynt å tenke på ennå.. hun kan ikke engang sitte. :) De fleste er vel 2-3 år før det fungerer?
Xisix
 21:00 28.01.2008
Dette må jo være tull. Det uansett ikke bra å sitte på potte når de er så små..
Anonym
 14:03 29.01.2008
Ikke noe tull nei:) Har hatt dette innlegget på skravle og Småtroll og:)
Er jo klart at jeg ikke rekker finne potta hver gang han bæsjer,men det er lov å prøve:) Han smiler og koser seg,så jeg ser ikke noe galt i det. Og folk begynner pottetreninga i forskjellig alder. Ikke noe fasitsvar der:)
 09:20 30.01.2008
oioi! har ikke tenkt tanken på pottetrening en gang.... han er jo bare 6 mnd! men hvis det funker for deg er det jo fint. min skal få lov å gjøre sitt i bleia en god stund til han :o)
lengter og lille kevin
 22:16 30.01.2008
vi har ikke begynt med pottetrening, har ikke kjøpt potte engang, men det er vel kanskje ikke så dumt å begynne å tenke på det snart.....
jo fortere man begynner å venne dem til potte jo fortere slipper man bleie-unge ;O)
mamma-may og lille mads
 22:15 1.02.2008
næi d har vi ikke.har ikke tængt på d en gang for å si d sånn. syns d e helt tollat æ at så småe ska sitt på potte. gutten min kan itj sitt engang. har ikke potte heller for å si d sånn,2.5 åringen har aller brukt potte heller(han går på do). fordi om mann begynner me potte tili er d ikke sagt at ongen slutter med bleie tili, d er bare tull.kjenner flere som har begynt me potte tili æ å ongan har gått med bleie te dæm var 3 og 4 år. la babyer være babyer syns æ, å slutt å stresse sånn.
fox`y
 23:08 1.02.2008
ENIG MED FOX`Y
beri
 23:14 1.02.2008
Helt enig jeg også!!!!
Dille og knærtn
 22:24 2.02.2008
http://web3.aftenbladet.no/magasin/helse/article194448.ece

http://www.forskning.no/Arti kler/2003/april/1049887080.27

2 artikler om temaet. Man må vel bare finne ut hva som passer best for seg og sitt barn!
kakki
 22:54 11.02.2008
heeeeeeeeeelt enig med foxy...
mone*Tuva er her!!
 22:18 12.02.2008
Her bæsjer jentungen min på 6 måneder i vasken, og svært sjeldent i bleia! Holder henne over vasken (evt do) ved vært skift, og hun velger selv å bæsje når hun er bleiefri! Jeg kjører opplegg etter Elimination Comunication (light-versjon!). Dette er kjempegøy! Det er ingen tvil om at babyer ikke liker å ligge i bæsjebleier - de fleste jeg snakker med sier barna deres surver til de får ny bleie. Det å lære babyer å kontrollere urin/avføring ser jeg ingen problemer med. Jeg kommer snart til å introdusere henne for potta, men det er klart hun må bli holdt/støttet opp, for hun kan jo ikke sitte på den alene ennå. Jeg kan ikke annet enn å anbefale dette til andre, for jeg ser hvor flott det går for min datter!
Ringblomst
 11:02 13.02.2008
Og så i vasken da!!*glise*
Er ikke i tvil om at gullet trives med å bæsje på potte,for han blir SINNA hvis jeg ikke rekker å sette han på potta og det går i bleia.
 23:10 15.03.2008
Har prøvd potta noen ganger for at han skal venne seg til den, men ikke pottetrening akuratt...

Har barn fra før og ventet desverre alt for lenge med å introdusere potta og det gjorde alt så mye vanskligere..
Anonym
 15:25 20.03.2008
har ikke tenkt tanken jeg heller egentlig... men bare lurer når er det "vanlig" å introdusere potta da?? skjønner at dette er veeeldig individuelt.... men sånn ca ? :)
tanteungen min blir 2 år til sommeren og jeg tror ikke de har tenkt på det ennå heller... så bare lurer :)
*Alviola & Noah+Spire*
 21:21 24.03.2008
Tror det varierer veldig, men man må jo ikke starte pottetrening selv om man venner ungene på å sitte på den...

Jo lengre man venter jo skumlere blir det å sette seg på den også.. Er vel ikke uten grunn at mange unger bruker bleie til de er 4-5 år...
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------