Hei Lilly Marlene,
jeg skrev et innlegg om dette på siden, det er lenger nede og heter "er det bare vi som hater..." (og jeg fortsatte med "dobbeltammingen"!). Skrev det da jentene var 7 uker. Fikk det IKKE til.
Først da de var 3 mnd fikk jeg det til... Nå er de 5 mnd, og vi holder på på et vis ennå, men nå er de mer opptatte av å turne rundt på ammeputa, snakke med meg og med hverandre, se på lampa og alt annet enn å spise. Pluss at hun ene jenta mi ikke er så interessert i puppen lenger. Så dobbeltammingen funker egentlig best om natta.
Men altså - skaff deg en skikkelig ammepute! Mange bruker Sissels ammepute for tvillinger, det er også en amerikans som heter Ezy2nurse (tror jeg). Jeg har en diger badering-aktig sak som egentlig ikke er for tvillinger, men de får nå plass på den begge to. IKKE kjøp en vanlig fra Kid el.l., gå på en babybutikk.
Legg en baby på hver side av sofaen, sett deg i midten med ammeputa rundt deg, så lemper du opp en og en baby.
Mitt problem da de var så små var at melken kom så utrolig fort, sånn at de måtte rape HELE tiden, og da ramla den andre av... ja, du kan i grunnen lese hele frustrasjonen min på det andre innlegget
Jeg endte opp med å amme en og en til de var 3 mnd. La den ene på fanget, på magen, og vugget med beina, så la jeg en gulpeklut under og byttet baby sånn at den som fikk mat først lå der og fikk rape sånn mens den andre spiste.
Du finner ut av det!! Alle har forskjelligel øsninger, virker det som... |