Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Tvillinger/trillinger/firlinger

flere som dobbelt ammer?:)
15:02 31.01.2008
heisann=) jeg dobbeltammer mine tvillinger på seks uker, men syns noen ganger at det kan bli litt vansklig når jeg er aleine... hvordan gjør dere det?
jeg pleier å sitte i soffaen (2 seter) og legge en på hver side med noen puter under, men blir så kromlete når jeg skal komme meg ut av soffaen igjen...:) noen tips?
Lilly Marlene
Sv: flere som dobbelt ammer?:)
15:48 1.02.2008
Hei Lilly Marlene,

jeg skrev et innlegg om dette på siden, det er lenger nede og heter "er det bare vi som hater..." (og jeg fortsatte med "dobbeltammingen"!). Skrev det da jentene var 7 uker. Fikk det IKKE til.

Først da de var 3 mnd fikk jeg det til... Nå er de 5 mnd, og vi holder på på et vis ennå, men nå er de mer opptatte av å turne rundt på ammeputa, snakke med meg og med hverandre, se på lampa og alt annet enn å spise. Pluss at hun ene jenta mi ikke er så interessert i puppen lenger. Så dobbeltammingen funker egentlig best om natta.

Men altså - skaff deg en skikkelig ammepute! Mange bruker Sissels ammepute for tvillinger, det er også en amerikans som heter Ezy2nurse (tror jeg). Jeg har en diger badering-aktig sak som egentlig ikke er for tvillinger, men de får nå plass på den begge to. IKKE kjøp en vanlig fra Kid el.l., gå på en babybutikk.

Legg en baby på hver side av sofaen, sett deg i midten med ammeputa rundt deg, så lemper du opp en og en baby.

Mitt problem da de var så små var at melken kom så utrolig fort, sånn at de måtte rape HELE tiden, og da ramla den andre av... ja, du kan i grunnen lese hele frustrasjonen min på det andre innlegget

Jeg endte opp med å amme en og en til de var 3 mnd. La den ene på fanget, på magen, og vugget med beina, så la jeg en gulpeklut under og byttet baby sånn at den som fikk mat først lå der og fikk rape sånn mens den andre spiste.

Du finner ut av det!! Alle har forskjelligel øsninger, virker det som...
emlyn
00:43 2.02.2008
tusen takk for fint svar!:) skal virkelig prøve å få tak en stor ammepute. har prøvd med liten, men det går ikke... ikke så rart da;p he he

Lilly Marlene
23:14 2.02.2008
Må bare si dere er flinke. Det med dobbel amming fikk jeg aldri til jeg. Gav vel opp litt for tidlig å kanskje men. følte meg ikke vel der jeg satt heller. Så her er gutta vokst opp på mme.
Lykke til med amming og håper du får det til.
sarp m/ Niklas og Marius.
13:38 3.02.2008
En vakker dag skal du se at du kan sitte med beina i kors og dobbeltamme uten pute! Det kan jeg nå... men helst ikke mer enn fem minutter!!! Men bare husk at det kommer lettere tider enn den første nyfødtperioden. Det går så utrolig fort, ikke stress med ammingen, bare konsentrer deg om å nyte babyene dine! Plutselig er de sånn som mine - vil IKKE kose lenger, bare spise på ansiktet mitt og klatre rundt og se på alt... :-/ Sukk... savner da de var to små søvnige klumper...

Sarp, det forstår jeg godt... synes dobbeltammingen og det å amme tvillinger i det hele tatt har vært veldig krevende, er nesten glad for at tv2 helst vil ha flaske nå... Hun får litt pumpemelk, men mest mme. Hurra for Nan!
emlyn
21:51 3.02.2008
Jeg har dobbelt ammet mine siden de var et døgn. Klarte ikke å høre på at den andre skrek, så det var bare til å legge begge på plass. I begynnelsen fikk jeg hjelp til å lege de på plass. Når jeg følte meg komfortabel m å duoamme, begynte jeg å legge de til selv. Sitter midt i sofaen og har en på hver side. Så legger jeg en og en oppå ammeputen, og når begge ligger på plass legger jeg de til. Hos meg suger de nesten like lenge, så jeg venter m å rape til de e ferdig. Klarer ikke å ta en opp mens den andre suger. Og klarer bare å rape m en om gangen, så her må de rape på tur. Men det går veldig fint:-)
Nå er det faktisk blitt sånn at jeg nesten ikke klarer å amme bare en:-) Synes det e ekkelt. Og så renner det sånn av det andre brystet, så jeg duo ammer alltid. Det dumme e at jeg er avhengig av ammeputen, så den e med over alt. Lite praktisk på kjøpesentre:-) prøver å parkere nærmest mulig der ammerommet ligger, så henter jeg puten i bilen når jeg skal amme. Alt går:-) Men nå er tv snart fire mnd. ög har begynt så vidt å øve meg på å amme uten puten. Men synes ikke det e så lett. Målet e at jeg bruker puten hjemme, men at jeg ikke trenger å være avhengig av den når jeg er ute.
Jeg bruker Sissels ammepute. Kjøpte den for 300 kr på Finn.no. Verdt alle pengene:-)
bare til å øve, så får du nok det til.
Tenkte også å si at når jeg er feridig m å rape m de, så legger jeg de ned på sofaen ved siden av meg. til slutt reiser jeg meg opp og løfter ungene vekk fra sofaen. Usikker på hva jeg gjør når de begynner å bevege seg mer, men det tar vi når den tid kommer. Redd den som er ferdig m å rape ruller ned fra sofaen når jeg raper med neste mann. Men enten så får jeg holde en hånd på den, eller så får jeg løfte den ned fra sofaen og så rape med den neste etterpå.

Lykke til:-)
Anonym
12:37 7.02.2008
Sissels ammepute var redningen for meg.
Da ligger gutta pent og pyntelig i rett høyde, så er det bare å "koble dem på". Enklere enn masse puter...
Sparer mye tid på dobbeltamming, så det er verdt et forsøk - men tror ikke man bør stresse med det for enhver pris...
chiquitita
19:03 12.02.2008
Jeg dobbeltammet i 13 måneder. Blir lettere etterhvert, da er det bare å slenge de på puppen! Man trenger ikke ammepute osv da, men den er kjekk å ha i begynnelsen!
elton
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------