For dere med interesse for hus og hage. Her kan dere gi hverandre råd og tips!
3-roms barneromproblem... :)
13:41 4.02.2008
Sambo har en datter på snart 12 som er her annenhver helg.
Vi bor i en 3 roms på ca. 60 kvadrat.
Nå er det en liten på vei, og jeg lurer derfor på om noen har erfaringer med å ha såpass mye eldre barn sovende på samme rom som yngre?
Eller bør vi prøve å presse inn en ekstra seng på soverommet vårt?
Synes det er litt dumt det også, for vil jo at barnet skal venne seg til å sove på sitt eget rom, og ikke sammen med oss.
Vi har ikke mulighet til å kjøpe en større leilighet, og håper jo at det skal kunne gå i orden, spesielt ettersom eldstejenta ikke er her oftere enn hun er.
Anonym
Sv: 3-roms barneromproblem... :)
18:24 4.02.2008
Jeg kan ikke se annet enn at det må kunne gå fint.
Vi har forøvrig tenkt å ha den nyfødte på vårt rom de første månedene pga mating, selv om vi har et ekstra soverom.
Dere har sikkert ikke tenkt å ha babyen og hun som er eldre på samme rom før babyen sover gjennom hele natta, ellers blir det jo veldig slitsomt for hun eldste!
Det som evt er mulig, dersom rommet tillater det, er å på et vis dele av rommene. Jeg har sett et rom som en jente på 8 og en gutt på 1 år delte; der hadde de delt av et hjørne ved hjelp av sponplater (ca 150 cm høye) rundt senga til den minste. De trenger jo ikke eget "rom" når de er så små, og da blir det nesten som om de ligger på hver sin avdeling. At kommode med klær/stellebord er på eldstejentas del, spiller jo ingen rolle.
hva med å flytte dobelt senga til stua?og bruke den som sofa om dagen. har sett det hos noen. For dem var det løsningen.
Anonym
10:35 11.04.2008
Hele dobbeltsenga, eller var det da sovesofa?
Anonym
15:15 11.02.2008
Som sagt over her så blir det vel ikke noe av før barnet sover gjennom hele natten.
Og når eldstejenta er der annenhver helg, så synes jeg det burde være greit at de deler rom... Det er jo babyen som skal bo der hele tiden, og må ha et eget rom den også. Greit å begynne med den tilvenningen for alles del fra begynnelsen av. snakk med eldstejenta om det og hør hennes tanker rundt dette... Hvis dere har mulighet for å sette en sovesofa et sted bortsett fra stuen, kan jo dte være en mulighet også..
Det med å dela av et rom med ulike romdeler er også kjempe smart!
Ta kontakt med en intriørarkitet for å få inspirasjon og ideer, de er flinke på slikt!
Har alltid sett for meg å blande inn interiørarkitekter i leiligheten min koster mer enn det smaker. Er det ikke slik? Jeg har også litt plassproblemer som hovedinnlegger her... men innbiller meg det er alt for dyrt å hyre inn hjelp.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem