Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Sykdomsdebatten

Her kan dere utveksle erfaringer om barns sykdom fra de er nyfødte til de er i tenårene. Noen ganger er det kjekt å høre om andres erfaringer og gode råd, eller kanskje du har noen erfaringer å dele med andre selv?
Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hva gjør jeg nå da? Kan jeg bruke privat gynokolog uten henvisning?
17:54 5.02.2008
Jeg har tidligere fjernet en cyste på eggstokke. Det er ca 1 år siden. Nå var jeg til ultralyd for noe helt annet, men han som utførte ultralyden fant noe han ikke forsto helt så han hentet en lege til.
Det var overlegen på avdelingen. Han fortalte at det var min h. eggstokk innkapslet i cyster. Han kunne på noen se at det var såkallte sjokoladecyster, altså at det er blod i dem. De ville ikke si så mye mer. Begge ble veldig rare og sa at de kunne ikke si mer fordi ingen av dem var gynokologer men anbefalte meg å ta kontakt med min gynokolog så fort som mulig.
Jeg har hatt vondt i underlive i over 1 år men får aldri noe svar på hvorfor, bare undvikende svar. Vondt ved samleie, rare blødninger og mye vondt i magen. Føler meg ikke i form og er ofte oppblåst og øm nederst i magen. Men får aldri noe forklaring fra min gynokolog.
Jeg kontaktet min gynokolog, men fikk beskjed om at dette kunne vente til kontrolltimen jeg har i april. Han var ikke interesert i og høre på hva de legene sa nå på mandag.
Kan jeg gå til privat gynokolog uten henvisning?
Anonym
Sv: Hva gjør jeg nå da? Kan jeg bruke privat gynokolog uten henvisning?
19:23 13.02.2008
du må ha henvisning fra fastlegen din. men du kan velge hvilken privat gynekolog du vil gå til, synes du skal prøve en annen en :) lykke til!
Anonym
19:06 17.02.2008
Ja, du kan gå til privat gynekolog ( volvat medisinske senter) uten henvisning.
Anonym
20:28 17.02.2008
Ja, du kan gå til gynekolog uten henvisning når han/hun ikke har avtale hos kommunen, dvs. du betaler full pris for timen (= dyrt).
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------