Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barneoppdragelse, DinBaby

Hjelp...
23:08 5.02.2008
Hei...
Har en sønn på 6 mnd.. Jeg legger han ved 8 tiden om kvelden...Så sover han i 1 - 2 timer så våkner han å er lys våken...Nekter å sove igjen...Noen som har råd ???
Mamba*Marcus Alexander*
Sv: Hjelp...
13:41 3.04.2008
prøve å legge ham senere kanskje? det måtte vi iallefall..
Anonym
22:49 8.04.2008
hvor mye sover han på dagen da? Og hvilke tidspunkter? Kanskje han trenger å sove mindre på dagen...eller tidligere hvis dere lar ham sove sent.
Stine*Mor
13:39 11.05.2008
Jeg ville lagt ham tidligere, jo mer overtrøtte barn er, jo vanskeligere er det å få dem til å finne ordentlig nattero. Og når de er 6 mnd gjelder fremdeles søvn avler søvn.. Ha faste rutiner på legging, slå av tv, skru ned lys, gjør det samme hver eneste kveld. Hvis du fremdeles fullammer, ville jeg vurdert å gi ham velling på flaske som siste måltid (med malt i), det funket som bare det for oss.

Jeg sier ikke at dette kommer til å fungere på din gutt, men det er verdt et forsøk. Karin Naphaug sier iallefall at barna bør legges et sted mellom 1830 og 1900 og da begynne leggerutiner ca 1800.. Lurt å også vekke de små til samme tid hver dag, så er rutinene skikkelig stramme, og det gjør at barna blr trygge.. (de vet hva som skal skje..)

Vi måtte ty til Ferber for å få fullstendige netter, men vet det er mange som er imot den metoden, så det anbefaler jeg ikke annet enn om man er villig til å høre barnet gråte litt.

Lykke til
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------