Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Spiseforstyrrelser

Hvor stor er sjangsen for at barnet arver denne sykdommen?:-(
 23:18 5.02.2008
Mitt værste mareritt er at min datter som er 1år skal arve sykdommen når hun blir eldre hvis jeg ikke er frisk til da....
Jeg for ett skikkelig ubehag av og tenke på at jeg kan utsette henne for denne forferdelige sykdommen!:-(((
Anonym
Sv: Hvor stor er sjangsen for at barnet arver denne sykdommen?:-(
 20:03 9.03.2008
Tror nok ikke det er arvelig genetisk.. men du som mor kan påvirke hennes syn på mat med holdningene dine.. viktig å skape et sunt og avslappet forhold til mat ovenfor datteren din. Så det er mye du kan gjøre for å unngå at hun vil slite med dette. Se " det" heller som en god erfaring du kan bruke for å unngå at hun vil gå i de samme fellene som deg! Lykke til;)
Hannahs-mor06
 22:40 15.03.2008
vet ikke om det er genetisk, men det er noe so heter sosial arv da. men det jeg vet er at min mor sin tante hadde det, min mor hadde det og jeg hadde det.
Anonym
 20:31 21.03.2008
Har nok muligens noe med hvilket syn miljøet man vokser opp i har mtp mat vil jeg tro..liggerdet i familien, så vil jo det klart prege de andre..men som sagt så vet jeg ikke..min mor slet bittelitt med det, mens jeg har slitet med det i mange år, siden jeg var 17 år, men jeg har delvis vokst det av meg..men tror man aldri blir "frisk" sånn sett,men man kan klare å ha kontroll på det, og forstå at det å slanke seg hysterisk ikke løser noen problemer..
Hannahs-mor06
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------