Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Tvillinger/trillinger/firlinger

Får tvillinger - oppbrukt sykepenger hva skjer da med resten av svangerskapet? HJEELP
11:06 8.02.2008
Hei, er det noen her som gikk tom for sykepenger (hadde brukt opp retten til sykepenger) FØR svangerskapet med tvillinger var over. Event. hva skjer da? Kan man få svangerskapspenger eller må man ta ut permisjonen flere mnd på forhånd? Hååååper noen kan svare meg :-)

Kjempe bekymret for å plutselig stå uten penger...
Djun
Sv: Får tvillinger - oppbrukt sykepenger hva skjer da med resten av svangerskapet? HJEELP
11:16 8.02.2008
Hei!

Om du ikke lenger har krav på sykepenger, må du jo gå over til noe annet om du fortsatt er syk, f eks rehabiliteringspenger. Om du har vært i arbeid 6 av de siste 10 mnd (tror jeg), har du rettigheter på fødselspenger (sykepenger regnes også som lønn).
Jeg selv gikk på rehabiliteringspenger siste året før jeg fødte, hadde ikke krav på fødselspenger da rehabiliteringspenger ikke regnes som "lønn" av en eller annen merkelig grunn, men fikk engangsstøtte. Fikk også fortsatt rehabiliteringspenger da jeg ikke var i stand til å jobbe.

Kan også prøve å ringe NAV, kanskje de kan svare deg på kundesenteret.
Marianneღm/3 gullღ
Sv: Får tvillinger - oppbrukt sykepenger hva skjer da med resten av svangerskapet? HJEELP
20:53 8.02.2008
Du skal gaa over paa svangerskapspenger dersom tvillingsvangerskapet er aarsaken til at du ikke kan jobbe, men NAV praktiserer dette veldig forskjellig dessverre. Ta det opp med legen din og ditt lokale NAV
Lene4021
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------