Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Søskenforum

Hvordan er det å ha to tette?
00:33 11.02.2008
Jeg er selv enebarn.. Har ei jente på 8 mnd, tror jeg er gravid igjen, skal til legen på tirsdag...

Har slitt en del, vært deprimert til tider, men har nok ikke tatt meg selv så seriøst og gått til lege. Derfor er jeg redd for at jeg er gravid på nytt, hvordan skal jeg takle det..

Tenker også på lillejenta vår, fortjener ikke hun å ha all vår oppmerksomhet litt til.. Det kjennes ut som om vi nettopp har funnet ut hvordan det er å kose oss sammen. Og så skal det kanskje komme en til liten uskyldig krabat og .. vil ikke si forstyrre, men finner ikke det rette ordet..

Noen erfaringer?

-lille rare-
Anonym
Sv: Hvordan er det å ha to tette?
17:42 13.02.2008
jeg har en jente på 6mnd,og venter nestemann i august,jeg tenkte også hvordan skal det bli,men etterhvert så har jeg gledet meg ved tanken,de får jo mye glede av hverandre,klart det blir en hektisk tid,men ting går som regel av seg selv med stell og sånn,blir bare to og skifte på,greit nok det.Viktig og ta tid sammen nå før neste mann kommer,sette av tid til nærhet og sånn,Jeg tenker på det fine ved og bli en til selv om det er tett,andre har klart det før meg,så det går bra.
silja33
10:36 15.02.2008
Jeg har 13 mndr i mellom mine to..
Det er selvfølgelig hektisk og slitsomt til tider, men har ikke angret for at vi fikk de så tett.
De fyller 3 i april og 2 i mai og de leker kjempe fint sammen..
Nå er ingen av de i barnehage, så vi koser oss hjemme:)
SaDa
09:27 16.02.2008
Har 16 måneder mellom, og det anbefales fra min side, om du er sprek og i god form! Fordel om du har greie svangerskap også da..., for slitsomt er det! husk på å ta litt vare på deg selv også da.

Lykke til.
tvillingen
13:24 17.03.2008
har 13 mnd mellom mine <3 var veldig deprimert etter førstemann, så var spent på om jeg skulle bli det denne gangen og, men det skjedde heldigvis ikke:) lillemor som er minst sover fortsatt mye på dagen (4mnd) så lillemann har meg fortsatt mye for seg selv, han finnes ikke sjalu, elsker lille søsteren sin, finner bleier, tepper og skal kose henne hele tiden:) anbefales:)
schnuppa_83
19:54 21.03.2008
hei,
vi har 16 mnd mellom våre unger. er travelt, men kjekt også :) gutten vår er to og et halvt år og jenta vår er 15 mnd. litt innkjøringsproblemer i starten, men vi kom inn i det. tidligere da sov hun en del om dagen slik at da ble det mer tid til lek med guttungen! nå er hun jo større og kan putle på litt selv også. jeg ser forskjell på dem ennå, han har mer avansert lek enn hun igjen som putter i munnen, roter i skuffer, roter generelt :) hun kryper og har ikke språk ennå, mens han går og har språk. og hun får jo gjennomgå også, ved at han kan "overfalle" henne å bl.a stå på henne... men jeg tenker om et år/halvt annet at de møter hverandre og blir mer like, og får glede av hverandre på en annen måte enn gleden de har i hverandre nå! jeg ser at hverandre gleder dem og jeg hadde ikke vært foruten!
(mest sansynlig; fryktelig rotete skrevet..!)
x-mambo-baby
11:56 2.04.2008
Jeghar 16 mnd mellom mine to gutter, og det er helt perfekt igrunn :)
Det var en liten periode på 3-4 mnd som ting var litt vanskelig og slitsomt, da minsten ikke sov så mye mer, og eldste måtte venne seg til å dele gulvet litt med lillebror. Da var minsten vel 4-8 mnd, og storebror 20-24 mnd. men det gikk da greit det også.
Nå er de 3 og 4 og har sååå mye glede av hverandre, noe de har hatt de siste 2 årene!
*Lillema*
12:23 6.04.2008
Jeg har 21 mnd mellom mine to jenter. Det fungerer greit. Eldste klapper minsten på hode og koser med henne og er stortsett grei, men en kan ikke gå fra dem alene på gulvet. Det hender hun slår henne midt i ansiktet men det er helst for å teste oss...

Det som var mest stress, med mann i nordsjøen, var at de ikke sov samtidig hvil. Nå har jeg helt ro en times tid rundt kl 12 men snart skal ikke eldste på 2 år og 3 mnd sove lur, så da blir det hektisk.
Minsten får pupp hver 3.time på natta borts fra mellom 1930 og 2.
Det er slitsomt, hun er nå 6 mnd og eldste slutta med nattmat når hun var 3-4 mnd..

Men de er snille jenter begge to. Jeg kan godt forlate minsten i lekegring og eldste rundtforbi mens jeg går på loftet en tur, går på do, eller å vasker kler, hun finner aldri på noe tull. Det hjelper på. Jeg er kjempeglad for at det ble to tette.

Har en kusine som sa her en dag at en er en, to er ti og tre er en skoleklasse... det perfekte antall er to sa hun, men hun ville jo selvf ikke vært minsta foruten.. :)
Hennes er til sommeren 8, 4 og 2 år.
tvilling73, 05/07
09:32 7.04.2008
Vi har 16 mnd mellom våre. Eldste fyller 2 år om få uker og minsten er nå 7 mnd. Vi har aldri angret på to tette, men må innrømme at det kan være slitsomt til tider. Alt kommer også an på barna.

Vår eldste sov og sover fortsatt mye, mens han lille nesten ikke sover på dagen og sånn har han vært fra han ble født. Men alt er en vanesak. Det som var mest slitsomt var den perioden de var våken mye om natten, men aldri på samme tid. De bare avløste hverandre, så når den første endelig sovnet, begynte den andre osv :o)

Må også si at det er helt utrolig å se hvor mye glede de har av hverandre allerede nå. Trodde aldri de skulle være så glade for å være sammen når minsten var så liten, men de lyser opp hver gang de ser hverandre igjen :o) Nå er det en ny periode hvor lillebror har begynt å bevege seg mer og utforske alle lekene mer. Dette liker ikke storebror og har fullt opp med å passe på at minsten ikke tar feil leker.

Vil ikke anbefale det ene eller det andre, men jeg tror nå at det å få flere barn er slitsomt til tider uansett alder mellom barna. Vi tror at våre to får masse glede av hverandre opp igjennom oppveksten.

Gutt april 06 og sept 07
12:13 23.04.2008
Det er helt supert! De har masse glede av hverandre, og begge to er så små at de liker de samme lekene. Gled dere:-)
Dr.Yppert'
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------