Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Søvndebatten

HJELP!! Helt utmattet.. snart 8 mnd og våkner fortsatt 1-2 ggr pr natt. Skrikekur?!?
13:30 11.02.2008
Jeg har tviholdt på at jeg på død og liv ikke vil at jenta mi skal skrike seg selv i søvn. Synes skrikekurer høres helt forferdelig ut, og mamma-hjertet mitt får utrolig vondt av å høre henne skrike bare et par minutter! Har til nå ikke synes det har vært noe stress å gi henne pupp om natten, men plutselig sier kroppen min stopp og jeg er helt utslitt..

Trenger tips!! Har forsøkt å være inne hos henne, stryke på henne og få henne til å roe seg når hun våkner om natten, men jeg kapitulerer alltid og tar henne over i min seng eller gir henne mat. Da roer hun seg med en gang. Det er ikke et alternativ at pappa'n tar nettene, da han lider av en søvnlidelse og har unormalt stort behov for søvn.. Pliiiiiis hjelp noen - aner ikke hvor jeg skal begynne!!
Anonym
Sv: HJELP!! Helt utmattet.. snart 8 mnd og våkner fortsatt 1-2 ggr pr natt. Skrikekur?!?
17:58 12.02.2008
Ikke begynn med skrikekur iallefall!

Jeg har bestilt boka "the no-cry sleep solution" som jeg skal lese nå. den anbefales visstnok sterkt.

Du kan lese om filosofien deres på www.thepantleys.com
NupiSnowJog
Sv: HJELP!! Helt utmattet.. snart 8 mnd og våkner fortsatt 1-2 ggr pr natt. Skrikekur?!?
23:19 12.02.2008
Fant du noe lurt i boka di?

Min 11 mnd gamle sønn har bestemt seg for å våkne HVER time hele natten og det har han nå gjort i snart 2mnd. Jeg er UTSLITT!!! MÅ SOVE!!!!

Han var så flink før, og vokna kun kl 04 for å få litt pupp, men etter at han fikk sin første barnesykdom så er det helt umulig! Han hyler og hyler helt til jeg enten plukker han opp, eller gir han noe å drikke. -og han drikker masse!!! Dersom jeg lar han ligge griner han til han ikke får puste. Kanskje jeg er for myk, men det orker jeg rett og slett ikke å høre på.
Mamma'n til Jens
23:35 13.02.2008
Jeg har begynt å lese nå, og den virker veldig bra. Hittil er vi iallefall helt enige. Det er litt omfattende å gi råd fra den, men bestill den fra bokkilden!

I begynnelsen er det iallefall begrunnelser til å ikke holde på med gråtekurer. Rett og slett for at det ikke er noe vits!
NupiSnowJog
23:39 15.03.2008
Sover jenten din på eget rom? I så fall skjønner jeg du blir utslitt, jeg hadde aldri klart å stå opp om natten. Pøvd å henne oppi deres seng? Da slipper du å våkne så veldig når du må amme, eventuelt kan du ta hennes seng helt inntil din.

Å amme 1 -2 ganger per natt ved 8 mnd er nok ganske normalt. Men skjønner du syns det er slitsomt når du må stå opp. Jeg ammer jenten vår på 10 mnd også ofte om natten, vet ikke helt hvor ofte for vi samsover og jeg halvsover meg gjennom det hele. Det krever litt tilvenning, men man venner seg fort til det. Hadde aldri trodd at jeg skulle klare å få sove med en liten i sengen, men utrolig nok så sov jeg godt likevel.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------