Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Eksem og allergi

Amming og eksem hos mor
17:08 13.02.2008
Jeg sliter en del med eksem, og den eneste salven som fungerer for meg er Elocon 0,1%. Tar jeg ikke på denne salven sprer eksemet seg og det blir virkelig ille.Problemet er at salven er jo en ekstremt sterk salve (steroide), og jeg er redd den går over i melka.

Er det noen andre med erfaring rundt dette, som vet om jeg kan bruke denne salven mens jeg ammer?
Happy_girl
Sv: Amming og eksem hos mor
19:17 16.02.2008
Se i Felleskatalogen:
http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilen ame%3D/content/preparat-register/E/Elocon_Schering-Plough_83441.html

Det står bla.

Overgang i morsmelk: Ved topikal applikasjon av begrensede hudområder er det lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes. Brystene må ikke påsmøres rett før amming.

Er du usikker er det beste å ta kontakt med lege.
Paddin
Sv: Amming og eksem hos mor
19:18 16.02.2008
Står jo også fra Felleskatalogen:
Elocon har betennelseshemmende og kløestillende effekt på psoriasis og eksem. ... Rådfør deg derfor med lege før regelmessig bruk under amming.
Paddin
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------