Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Testosteron vs. østrogen

Kvinner spør menn og omvendt. Det kan jo være noen spørsmål man har lyst til å stille til samme art som makkeren uten å bli hudflettet....
Lykke til!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Økonomi...
19:46 14.02.2008
Hvordan skal jeg forholde meg til hans pengeforbruk, som er slik at kontoen alltid er tom halvveis ut i måneden? Min filosofi er at pengene han jobber for får han bruke til hva han vil, men på samme tid har det gjennom årene begynt å bli litt irriterende at hans penger går på bil, bil og atter bil, mens det er mine penger som går til alt i huset, og da snakker vi alt fra sengklær til kjøleskap.. Tingene blir jo mine da, men føler at det blir litt feil for også han nyter godt av at jeg kjøper dette, han bruker jo tingene like mye liksom..
Vi har diskutert barn, og begynner kanskje å ønske dette..og jeg har sagt litt sånn på tull at det blir ikke barn på ham før han har lært seg å spare.. Han lo av dette, men tror også han skjønte brodden av sannhet i det. Jeg vil jo ikke klage på kjæresten min, det tror jeg bare vil fjerne en hver motivasjon fra ham..men samtidig vil jeg gjerne at han skal begynne å dele mitt syn på at det er viktig å spare før man bruker.. Tips?
Anonym
Sv: Økonomi...
12:06 1.03.2008
Vi har en konto hver og så har vi en konto som vi kaller felles konto. Hver måned setter vi over ett ganske stort beløp på felles kontoen som går til regninger, mat, hus, barn, bil dvs alle felles utgiftene. Da har vi ca 2-3000 igjen på hver vår konto som vi bestemmer over selv. Jeg bruker det f.eks på klær til meg selv, frisør, cafe og andre goder. Hvis han ønsker å kjøpe nytt anlegg til bilen og jeg ikke synes det er nødvendig må det gå fra hans konto, men hvis bilen må på verksted e. lig. går det fra felleskontoen.

Dette systemet har vi hatt i noen år nå og synes det fungerer veldi greit.
Aberet er jo at en må sette over en ganske stor sum på felleskontoen for at det skal dekke alle utgiftene, men plusset er at vi da har noen kroner hver som vi kan bruke hvordan vi vil uten at den andre kan kritisere det.

Kan anbefales..
april08baby
Sv: Økonomi...
09:23 4.04.2008
enig med april08baby, en slik ordning vil nok lønne seg hvis den ene eller begge partene har litt problemer med å kontrollere pengebruken. Og for andre også, noen liker bare å ha orden på regnskapet :)
Nova77
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------