Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Eksem og allergi

Lillegutt har atopisk eksem og når han våkner om natta....
20:09 15.02.2008
.... klør han og blir frustrert. Som igjen fører til at han jager seg opp og våkner til.
Har dere noen tips?
Han er bare 3 mnd (har ikke fått konstatert atopisk eksem av lege, men det må være det!)
Er det noe med oppredningen som er viktig å tenke på?
Smører dere på natt også?
Han bruker klorevotter, er det smart eller ikke tro? (bortsett fra at han ikke får sår da)
Noen erfaringer????
Anonym
Sv: Lillegutt har atopisk eksem og når han våkner om natta....
21:55 15.02.2008
Har en liten gutt på samme alder som din som også klør og klør. Heldigvis bare i ansiktet, så vi smører og smører. Exomega fra Aderma har jeg selv god erfaring med på min eksem, og smører med den ca hver andre time hele døgnet. Smører om natta når jeg likevel må opp en tur. :-) Eksemet er heldigvis blitt mye bedre denne uka, jeg har vært flinkere til å unngå kumelk (har fått konstatert melkeallergi hos lillegutt) og jeg ser at han heller ikke tåler sitrus, så nå spiser jeg ikke appelsiner med stor iver lenger...

Prøv å finne ut om det er noe han ikke tåler. Dersom du ammer kan du jo prøve å kutte ut de tingene i din diett som unger hyppigst reagerer på, du kan jo starte med melk f.eks, og dersom han får mme så har du sikkert allerede bytta til en hypoallergen mme. Vi bruker Nutramigen, og har svært god erfaring med den.

Lykke til!
Emblaa
12:01 16.02.2008
Smør og kil han på ryggen om han våkner.

Bare å smøre og smøre og smøre som hjelper.
camilla^
15:33 16.02.2008
Da skal jeg sette kremtuben ved sengen hans:)
Tenkte kanskje det ikke var bra med for mye smøring heller, men da skal jeg virkelig prøve det!!!

Takk for svar:)
Anonym
18:55 16.02.2008
Høres så kjent ut og så vondt ut. At de skal plages når de er så små.
Lillebror i huset fikk sin første antibiotika kur da han var 4 mnd pga av væskende eksem og vi hade masse kløe og våkne netter.

Ta kontakt med lege og få en behandlingsplan: Det kan være veldig nyttig. Du kan starte med Kaliumpermanganat bad allerede når de er så små og det kan lindre på kløen. Ellers kan kløestillende medesin som Phenamin være veldig effektivt.

Votter om natta er veldig fint, da unngår de å klore seg til blods. Ogsa våtbandasjer.

Har han mye utslett over store partier ??

Stå på i allefall.

Du kan lese om våre dager her:
http://www.sosken.blogspot.com

ellers finnes det et annet forum for oss med eksem / allergi her.
http://www.aaenorge.com

Paddin
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------