Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Søvndebatten

når legger dere en 7uker gammel baby på kvelden?
21:08 16.02.2008
Bare lurer på når dere begynte med faste søvnrutiner? Jenta mi er 7 uker gammel og sovner ikke ordentlig inn før 12-01 tiden på kvelden. (Etter det sover hun bra og lenge) Hun sover også tidligere på kvelden, men da sover hun ikke så lenge av gangen.(Har da prøvd å legge henne i sin seng på soverommet vårt...men våkner ofte raskt der og skriker lenge... vi har prøvd å la henne gråte litt (ca 15min), men det hjelper ikke, så vi har enten tatt henne opp og ut i stua igjen eller at vi har sittet med henne og holdt henne inne på soverommet til hun sovner igjen. men våkner hver gang etter kort stund fram til natta...så da må vi tilbringe hala kvelden inne på soverommet. Det jeg lurer på er når bør jeg begynne å legge henne i sengen sin og være mere konsekvent m rutine? Føler kanskje at det ikke er nødvendig med stram rutine når hun er så liten, samtidig som jeg så gjerne skulle hatt noen timer for meg selv før jeg legger meg....dilema=) Noen tips?
aya75
Sv: når legger dere en 7uker gammel baby på kvelden?
21:22 16.02.2008
Hei.. Jenta her er 9 uker,men begynner legging her rundt 19.00-19.30.. Da har ho fått både pupp,stell,flaske og pupp igjen.(tar ikke smokk) Da sover ho ca.etter 30min...
Noen sier at hvis barnet ikke sover mellom kl.17-20 skal de ha det lettere for å sovne...

Jente di er ikke overtrøtt da?? for det var min,derfor begynte vi å legge ho tidligere. Så nå har vi kvelden for oss selv etter att ho har sovnet og det er deilig=)
nissemor79
21:54 16.02.2008
Ja jeg tror kanskje hun har vært overtrøtt ja...for hun sovner fort, men våkner like fort igjen...og begynner å gråte. I dag var vi litt mere rutinerte og fikk badet og gitt pupp og i seng til kl.20, og nå sover hun enda...så det er ny rekord=) Så håper at det kanskje er som du sier at hun bare var overtrøtt...det er ikke så lett å tolke alle signalene når man er nybakt mamma=) Får prøve å gjøre dette hver kveld framover og se om det går seg til. Synes bare det er litt slitsomt og kjipt å la henne ligge å skrike for lenge av gangen.(Hvis hun setter i gang sånn skikkelig) men får heller ta henne opp og prøve å bysse henne i søvn igjen om det skjer.
aya75
10:09 22.03.2008
Gutten min er 6 uker og vi prøver også å få inn noen rutiner, men er usikker på om det lar seg gjøre så tidlig... Hvor mye og ofte sover deres på dagen når de legges kl 20? Og når står dere opp?

Her er det kun 2 timer mellom hver mating...
Smil74
12:40 22.03.2008
Du er nok igjennom økedøgn hvis han spiser hver andre time og i tillegg er 6 uker. Jeg ville vel anbefalt og venta til det var over før man begynte (hvis du ikke hadde begynt tidligere da).

NupiSnowJog
14:53 22.03.2008
Han har vært slik siden han ble født...
Fikk beskjed av helsesøster at med barn med litt lav fødsselsvekt (under 3,5 kg?), så vil vi ha en lengre periode som er litt "strevsom" (han var 2840g). Venter i spenning på når han har tenkt å sove litt lengre:)

Har nå konkludert med å starte med fast leggerutine kl 20, så få dagen bli som den blir. Klarer ikke faste rutiner på dagen da han varierer veldig med når han sovner, dette foskyver igjen soving senere på kvelden. Går her og er litt i villrede om hvordan få dette til... synes det er på tide at han ikke er sjefen lenger, men samtidig usikker på om det er for tidlig:)
Smil74
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------