Vet mange her inne er i mot denne metoden, men for oss funket den kjempebra. Gutten vår er litt over 8 mnd, og har fra han ble født hatt et dårlig sovehjerte. De første to månedene hadde han kolikk, og sov nesten ingenting. Da han ble kvitt kolikken gikk de litt bedre, men vi hadde fortsatt store problemer med søvnen hans. De tre første månedene samsov vi, slik at vi skulle få litt søvn alle mann. Da han var ca. 3,5 mnd flyttet vi han på eget rom, og han sov litt bedre. Han ble etterhvert veldig flink til å sovne om kvelden, men var fortsatt våken flere ganger i løpet av natta. De verste nettene våknet han 20-30 ganger, og fikk pupp kanskje 5-6 ganger. Var det en god natt, så fikk han pupp 2 ganger, og våknet bare ca. 10 ganger. Slik har det vært helt fram til han var 8 mnd. Da var vi på kontroll og snakket med helsesøster. Hun mente at vi måtte prøve ferber-metoden, og slutt med nattpupp. Sist tirsdag stålsatte vi oss, og begynte. Det meste gutten vår gråt i strekk var 45 minutter, og da var vi inne hos han og trøstet, med de angitte tidsrommene. Allerede natt 2 sov han mye bedre. Sist natt våknet han kun i 22-tida(fikk smokken og roet seg), i 1-tida(fikk vann, nesedråper og smokk og roet seg) og i 6-tida. For oss er dette en ny verden, og jeg kan endelig få nok søvn, slik at jeg kan være en god mamma og kjæreste. Jeg anbefaler andre å forsøke denne metoden! |