Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Søvndebatten

Vi har brukt Ferber-metoden på vår 8 mnd gamle gutt med stor suksess!
22:34 18.02.2008
Vet mange her inne er i mot denne metoden, men for oss funket den kjempebra. Gutten vår er litt over 8 mnd, og har fra han ble født hatt et dårlig sovehjerte. De første to månedene hadde han kolikk, og sov nesten ingenting. Da han ble kvitt kolikken gikk de litt bedre, men vi hadde fortsatt store problemer med søvnen hans. De tre første månedene samsov vi, slik at vi skulle få litt søvn alle mann. Da han var ca. 3,5 mnd flyttet vi han på eget rom, og han sov litt bedre. Han ble etterhvert veldig flink til å sovne om kvelden, men var fortsatt våken flere ganger i løpet av natta. De verste nettene våknet han 20-30 ganger, og fikk pupp kanskje 5-6 ganger. Var det en god natt, så fikk han pupp 2 ganger, og våknet bare ca. 10 ganger. Slik har det vært helt fram til han var 8 mnd. Da var vi på kontroll og snakket med helsesøster. Hun mente at vi måtte prøve ferber-metoden, og slutt med nattpupp. Sist tirsdag stålsatte vi oss, og begynte. Det meste gutten vår gråt i strekk var 45 minutter, og da var vi inne hos han og trøstet, med de angitte tidsrommene. Allerede natt 2 sov han mye bedre. Sist natt våknet han kun i 22-tida(fikk smokken og roet seg), i 1-tida(fikk vann, nesedråper og smokk og roet seg) og i 6-tida. For oss er dette en ny verden, og jeg kan endelig få nok søvn, slik at jeg kan være en god mamma og kjæreste. Jeg anbefaler andre å forsøke denne metoden!
Sneglemamma
Sv: Vi har brukt Ferber-metoden på vår 8 mnd gamle gutt med stor suksess!
22:20 21.02.2008
LOT DU HAN GRÅTE I 45 MIN SAMMENHENGENDE???

HVA ER DU LAGT AV EGENTLIG???
Anonym
22:49 21.02.2008
Nei, han gråt ikke i 45 minutter sammenhengende. Først gråt han 3 min, og vi gikk inn og trøstet, så gråt han 5 min og vi gikk inn og trøstet, så gråt han 7 min og vi gikk inn og trøstet, så gråt han 7 min og vi gikk inn og trøstet osv. Til sammen så gråt han i ca. 45 minutter, og det er lite, for vi var forberedt på at han kunne gråte 2-3 timer.
Sneglemamma
11:46 22.02.2008
Fra 'No-cry-sleep-solution':

“Babies are people, extremely helpless, vulnerable, and dependent people. Your baby counts on you to lovingly care for her. When she cries, she is signaling — in the only way she knows how — that she needs you to be with her.

“You know what it feels like to cry in fear or distress. It feels terrible. And it's no different for your baby. When your baby cries he experiences physical changes. His blood pressure rises, his muscles become tense, and stress hormones flood his little body.

“Babies who are subjected to 'cry it out' sleep training do sometimes sleep deeply after they finally drop off. This is because babies and young children frequently sleep deeply after experiencing trauma. This deep sleep shouldn't be viewed as proof of the efficacy of the [cry it out] method but rather evidence of one of its many disturbing shortcomings.”
Anonym
22:38 22.02.2008
kommer aldri til å bruke denne metoden på vår sønn...
Anonym
08:51 23.02.2008
jammen herregud ungen skrik jo uansett når han er overtrøtt.....

kva i alle dager har denne geniale psykologen å seie til det då?
Anonym
14:07 26.02.2008
Ikke ha dårlig samvittighet, mange veie fører til Rom.
Vi brukte også metoden på første jenta vores med suseeess. Hun skrek mer når vi gikk runnt og bar henne opp og ned trappa.
Hun skrek to timer hver kveld og kunne ikke finne roen selv. Tror hun prøvde å fortelle oss at hun bare ville sove og være i fred. Vi brukte tre dage med metoden og da var det helt slutt på kveldsgråting:)
Har siden det ikke hatt problemer med å sovne og sover gjennom hver natt uten om sykedage. Hun er nu 3 år.
lilleven
21:50 29.02.2008
Har også prøvd ferber. De to første dagene gikk det kjempefint. Første kveld måtte jeg inn 2 ganger. Andre natt ingen ganger. tredje natt som er nå har jeg allerede vært inne en gang og hun skriker like mye. Kanskje det er i natt lille sol har tenkt at vi skal begynne med Ferber ;) Vi får se hvordan det går. Er spent på om andre har opplevd det samme?
2. gangs
21:44 13.03.2008
det funket veldig bra de første dagen på oss også så va det noen dager der eg måtte inn flere ganger, men no sover hun nesten hver kveld uten en lyd å er nå gått neste 2 uker siden jeg startet.
Ungmor & Emily Jeanette:D
22:03 15.03.2008
Nå har lillegutt begynt å våkne på natta igjen :( Vet snart ikke mine arme råd!!!!
2. gangs
22:13 15.03.2008
Hvordan gjør dere det når dere går inn til han?Tar dere han opp av senga eller prater dere bare med han?Vi har prøvd i 4 netter nå med at pappan tar henne(hun er 10mnd) og jeg ligger på madrass på golvet til storesøster. Vi har ikke mulighet til å legge henne på eget rom. D har ikke blitt spesielt bedre....
KJJSBOO/Med Kevin,Kaja og Kine
19:26 7.04.2008
vi gikk inn å roet hun ned å fortalte at vi var der å son å når hun hadde roet seg igjen gikk vi stille ut igjen. tok hun ikke opp for da ble det bare 10 ganger verre når hun hadde roet seg å jeg skulle legge hun ned i sengen igjen.
Ungmor & Emily Jeanette:D
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------