Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Søvndebatten

vi skjønner ikke hva som feiler lillegutt!:(
22:18 21.02.2008
Han er 4.5 mnd og er blid og fornøyd om dagene:) kjempe skjønn! Men hva søvn angår så har han sovet kjempe lite siden fødselen.. aldri mer enn 11 timer i døgnet!
Nå er vi nede i 8 timer og jeg begynner å bli skikkelig fortvilt! Slik som i kveld så la han seg 2030. Og våkner hvert 15 min og hylgriner! (ikke sutring) Vi MÅ selvsagt ta han opp når han gråter slik...
Så til nå så har jeg allerede vært inne 7 ganger til han og roet han ned.
Men han sover jo når han gråter sånn... (har øynene lukket iallefall)
Samme på dagen, men da er det enda værre, sover kun 5-10 min lunder... hjelper heller ikke å trille tur.. han sovner samme da og begynner å gråte som på kvelden/natta!
Vi har vært til legen med han, men de finner ingenting som feiler han! Ellers lar vi han alltid sovne av seg selv i sin seng/vår seng (alt etter hva som roer han best ned). Han sovner heller ikke på puppen...
Kan også si at ahn vil ikke ha mat om natta ( kun 1 nattmåltid) og ellers spiser han godt gjennom hele dagen. (fullammer)

VI er såååå TRØTT! jeg savner virkelig 1 times sammenhengende søvn!
Kan none hjelpe??????
Anonym
Sv: vi skjønner ikke hva som feiler lillegutt!:(
17:25 24.02.2008
Hei!
Skjønner akkurat hvordan du har det! Har ei lita pia på snart tre mnd'er nå, og vi sleit skikkelig med nattesøvnen de to første mnd'ene!
Lille pia våknet kl 23 og var lys våken til i 08-09 tida, og kunne sove i ett til i tre-tida på dagen. Ble slitsomt å ha et liv utenom.. På kontroll sa legen at alt var fint med den lille, og jeg ringte helsesøster for å få tips, men fikk bare beskjed om at hun "vokser seg av det". Det var skikkelig frustrerende å ikke få seriøs hjelp. Så tanta mi ringte til helsesøster i sin kommune i et annet fylke, og der var det ikke måte på med tips hun kom med om hvordan man skulle jobbe med forskjellene på natt og dag (masse lys om dagen, og kull mørkt om natta, prøve med faste måltid, bading før sengetid, osv...). Men hun anbefalte også å ta med den lille til behandling hos fysio eller naprapat, så jeg bestilte time hos naprapat samme uke. Der kjente han at hun var litt skjev i nakken, noe som kunne bety at hun hadde vært plaget med hodepine! Stakkars lille pia sovna som en stein kl 21 samme kvelden, våkna kl 04 for litt mat, men la seg ned med en gang igjen og sov helt til 08! Slik har vi hatt det nå i to uker, og det fungerer kjempegodt! Jeg er virkelig blitt menneske igjen nå! Anbefaler deg å ta krabaten med deg til behandling, se hva som skjer!!
Lykke til!!!
Lotte&Prinsessa
20:53 24.02.2008
hva er naprapat?

ER VIRKELIG VILLIG TIL Å PRØVE:))))
Anonym
09:46 25.02.2008
Er ikke helt støding på definisjon på naprapat, men det er vel en slags mellomting mellom kiropraktor og fysioterapaut... Han knipset og trykte kun lett i nakken på babyen, ikke noe "hardhendt" behandling som mange opplever fra kiropraktor.... Du kan gå inn på http://www.naprapatlandslaget.no/ å se hva som står. Jeg prøvde det en gang på lille snella, det tok ca 20 min og hun er helt bra nå! Kan virkelig anbefales! =)
Lotte&Prinsessa
22:00 17.04.2008
Om det ikkje finst naprapatder du bur, kan du oppsøke en kiropraktor. Vi gjorde det med førstemann. Ho sov heller ikkje, anna enn når eg sat opprøyst i senga og holdt henne inntil meg, slik at ho kvilte hodet mot halsen min.

Kiropraktor fann ut at ho hadde låsning i korsryggen, som gjorde at ho fekk ekstra vondt når ho låg flatt.
Ei stor og ei lita:)
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------