Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Tvillinger/trillinger/firlinger

På hver sin dag?
19:59 26.02.2008
Er det noen av dere med tvillinger (eller trillinger) som har fått barn med bursdag på hver sin dag? Altså født den ene før tolv om natta, og den andre etter...
Vi har ikke tvillinger vi altså, men vi satt å snakka om det her en dag at om vi hadde fått noen som ble født på to forskjellige dager, hva skulle vi gjort da? Gubben mente at da hadde han "flytta" bursdagen til den ene mens jeg mente at de godt kunne ha hver sin dag...
Hva ville dere gjort?
-pusen-
Sv: På hver sin dag?
21:56 27.02.2008
Personlig synes jeg det hadde vært fantastisk om tvillingene mine hadde hatt hver sin bursdagsdato! Ikke så praktisk selvfølgelig, men det er noe med det å få lov å ha en egen individuell dag som bare handler om den ene eller andre.
Tvillinger må jo dele alt.. Spedbarnstiden, bursdag, jul, rom, klær, mammas fang, oppmerksomhet osv. Jeg synes det er litt leit.

Og siden vi synes det er viktig å dyrke individualiteten og ikke bare se dem som et par hele tiden feirer vi navnedagene deres! Så her i gården har de hver sin dag i året som bare handler om dem.. hehe, kos!
Phiphi
10:24 6.03.2008
De har jo hverandre å leke med og snakke osv med hele livet..Det er mer enn hva enlinger har...Så syns alt med tvillinger/trillinger bare er en gave jeg...!!

skjønner i hverfallt ikke at du mener det er leit...! Det er jo faktisk bare sånn det er..=)

ღMaria fikk TO prinsesserღ
22:28 19.03.2008
Jeg kjenner to gutter som er født hver sin dag De har hver sin bursdag også!
Anonym
09:50 27.04.2008
Helt enig med deg, phiphi:)
Litt naivt å tro at tvillinger aldri vil være sjalu på hverandre på lik linje som andre søsken, Maria:) Klart det er stas å alltid ha en å snakke med, men det KAN være leit å dele all oppmerksomheten. Kjempeflott å feire navnedag:)
Anonym
11:41 30.03.2008
En idé hadde kanskje vært å gjort noe spesielt på navnedagene deres i tillegg? Ikke nødvendigvis selskap med gaver, men at de hadde hatt en dag som var bare sin og de kunne bestemt selv hva de ville gjøre - dratt på kino eller lekeland e. l. Har tenkt litt på dette selv :)
b2 & gutta
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------