For dere med interesse for hus og hage. Her kan dere gi hverandre råd og tips!
Grå stue?
11:10 29.02.2008
Meg og min samboer skal kjøpe barndoms hjemmet mitt, noe vi gleder oss kjempe mye til.
Foreldrene mine har det egentlig veldig ungdommelig, med lys Toscana farge på veggene i stuen, det er veldig fint, men jeg har lyst å få mitt eget særpreg på stuen.
Jeg har begynt å tenke litt på stilen "går sofa, lys "seksjon", lys spise stue med grå setetrekk, sølv og hvitt.
Er det noen som vet om en fin går farge på veggene? Den må ikke bli for mørk.
Hilsen ei med litt mange ideer og forvirringer i hode akuratt nå=)
Jeg malte stuen grå for ca 2 måneder siden og er kjempefornøyd!
Fargen jeg har heter Lun, vet at samme farge også heter varmgrå fra andre leverandører. Ganske lys ren grå, uten noe fargeskjær i noen retninger. Fargekoden er S2005-Y20R
Har kombinert med egghvite lister og vinduer. Gardiner i "gjennomsiktig hvit" med to forskjellige gråfarger og svart i mønsteret. Like tepper under spisestue og salong.
Hos oss er stua "delt i to" Gjengangeren er grå, svart og hvit. Vegger gardiner osv er likt, men i spisestue delen har jeg hvite møbler (spisestue, seksjon, framskap, hjørneskap) med svarte håndtak, duker, svart og glass lysekrone med børstet sølv, svarte lysestaker etc -men med hvite lys o.l I TV delen har vi svart skinnsofa, svart tv, svarte høytalere osv. Men i denne delen er alle "detaljer" hvite.
Jeg ble kjempefornøyd, og alle som har vært her har skrytt veldig. Flere av disse var meget skeptisk da jeg begynte, redd det skulle bli mørkt. Det har blitt veldig lyst og fint synes jeg.
Vi valgte en "mørkere linje" i tv delen pga.barn. Har en liten en på to år og får en til i juli, da er svart skinn veldig pratisk og greit.