Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Dåp/navnefest

Her kan dere diskutere om det å ha dåp/navnefest!
dåp og brullyp??
21:12 29.02.2008
jeg og samboeren vår klarer ikke helt å bestemme oss for hva vi skal gjøre.vi vil gifte oss men usikre på hvordan. men nå har vi funet en løsning vi begge liker. det jeg lurer på er om det er dumt å gifte seg samtidig som barnet vårt blir døpt? vi skal ha et lite brullyp og en lien dåp og er ikke så rike akkurat. da tenkte vi kanskje det ville vere fint å gifte oss og døpe barnet vårt samtidig....hva tror dere?
Anonym
Sv: dåp og brullyp??
22:00 29.02.2008
Det må vel være OK, men da må dere tenke gjennom følgende; Ønsker dere å ha dåpen i forbindelse med bryllupet eller omendt. Bryllup finner gjerne sted i egen seremoni på en lørdag, mens dåp foregår under ordinær gudstjeneste.

Kjenner noen som valgte å overraske dåpsfølget med vielse like etter selve gudstjenesten. Da bare opplyste presten på slutten av gudstjenesten at dåpsfølget skulle bli sittende. De andre girkegjengerne forsvant ut, og presten holdt vielse.

Synes det var litt morsom vri jeg...
Phantom *Høygravid*
14:05 1.03.2008
Ta en prat om presten på hjemstedet, da vel, dere finner sikkert en hyggelig løsning, det er ikke uvanlig at vi har dåp samtidig med bryllupet på en lørdag
grebtrah
14:07 1.03.2008
svigerinna mi giftet seg i dåpen til dattera (eller motsatt om du vil) nå i jula, og det går helt fint. Bare send meg en PM hvis du lurer på noe...
Jannamor
08:49 3.03.2008
Vi tenkte det samme som dere..Snakket med presten og han synest det var en kjempe bra ide.Vi skal ha overaskende bryllaup etter dåpen,bare forlovere som vet det.Legger litt mer penger i det hele siden vi slår det isammen.For oss er dette helt perfekt.Vist du lurer på noe kan jeg sende deg en PM.Vil signere med anonym nå for noen kjenner meg her og dåpen er rett rundt hjørnet..Gleder meg til å se alle ansikta når presten sier at dåpsfølget til ...... må sitte igjen.Er så mange som maser om bryllap for tiden så nå får dei det og :-)
Anonym
10:23 5.03.2008
Vi skal kombinere dåp og bryllup. Det bli en egen sermoni og vi skal ikke ha så mange gjester. Planen er å gi sermonien og senere middagen preg av begge deler, f.eks sanger/salmer til både dåpsbarnet og oss.

Du må eventuelt avtale med presten at det er i orden!
Anonym
09:59 7.03.2008
Jeg var på en gudstjeneste en gang der presten mot slutten sa at han ville prate litt mer med foreldrene til dåpsbarnet.
"Det er jo hyggelig at dere døper barnet deres, men dere er jo ikke gift?"
"Nei..."
"Dere vil ikke gifte dere, da?"
"Jo, kanskje vi skal gjøre det..."
"Nå med en gang?"
"Ja, hvorfor ikke?"
Alle som var der fikk hakeslepp underveis, men det hele var selvfølgelig avtalt spill. Foreldrene ville at dåpsbarnet skulle være i fokus, og at det derfor bare skulle være et lite innslag mot slutten. Dette huskes i hvert fall :-)
Lykke til, spennende!
Anonym
13:36 7.03.2008
Vi gjorde det i høst.
Inviterte til dåp på en lørdag (for det var jo ikke dåp den søndagen, og vi måtte ha den helgen pga besøkende) og giftet oss samtidig. Hadde 80++ gjester, og INGEN hadde stusset på at vi hadde så mange gjester, eller at det var en lørdag.
Husker at folk gispet godt da jeg kom ned kirkegulvet etter at dattern min, forlovere, faddere og min mann hadde kommet til alteret..
Vi tenkte også på dette med penger...også har alle så store forventninger når det er snakk om giftemål... Nå slapp vi det, og alle var i kjempe stemning hele kvelden =)
Maria+1?
10:48 11.03.2008
vi hadde dåp med flere dåpsbarn på søndag. mot slutten av gudstjenesten sa presten at vi skulle gå i prosejon ut, men at familien til den ene dåpsbarnet måtte bli sittende, da det skulle være en vielse etterpå.
og den familien viste ingenting!! det var overraskelse. litt gøy

så da ordnet de til vielse etterpå..
mamma'n til Emma :)
22:46 11.03.2008
Vi giftet oss på søndag som en overaskelse til dåpsfølget.Hadde en kjempeflott liten vielse.Og en veldi fin dag!Send meg gjerne en pm vist du lurer på noe!!!
EB77
15:10 12.03.2008
Vi har akkurat forlovet oss og venter barn til sommeren, har et fra før av også. VI har ikke lyst til å være et midtpunkt hen hel dag og ikke vil vi bruke mye penger på et bryllup. Så da har vi tenkt mye på å ta en overanskende vielse i dåpen. Men jeg har så mange spørsmål, men kan jo ikke snakke med noen om det...:) forlovere er det litt tidelig å snakke med enda, babyen er jo ikke født enda.

Men hva slags klær hadde dere? Mat? Hadde dere en fest etterpå for de som ikke var i dåpen? Brude kake og dåps kake? Fotograf?
Vi har tenkt til å invitere våre nærmeste venner, hva gjorde dere? hvordan annonserte dere at dere var gift etterpå?

Fortell meg gjerne detaljer!!!

takker for svar:)

må nesten være anonym...
Anonym
11:41 17.03.2008
Vi hadde på oss bunad begge to.Hadde vanlig dåpsfest etterpå med bare dåpsfølget,tapas til mat og kaker+dåpskake.Ingen fotograf men mange som tok fine bilder.Vi gjorde det slik at forloverne(dei eneste som viste noe) venta i yttergangen og kom inn når presten sa at det skulle være vielse.Hadde ogs en venn hver til fadder,så da fikk vi to av våre nærmeste venner hver med på festen.
Vi har ikke annonsert dette ennå,men et ivrig dåpsfølge sendte ut meldinger ganske så kjapt og det begynner å ramle inn med gaver.Hadde ikke forventet noe særli med gaver siden vi gjorde det så hemmelig men.
En av grunnen til at vi gjorde det slik er at ingen av oss vil ha noe stort selskap og synest det er mye penger å legge i et stort bryllaupp.Så¨vi gjorde det enkelt og greit..
Har tenkt å ha en vennefest kansje senere når ammingen er ferdi og det passer økonomisk..
Spør gjerne mer vist det er noe du lurer på..
EB77
09:46 6.05.2008
vi gifter oss lørdag 30 august, skal døpe barnet vårt samme dag (termin juni).. alt skal vere hemmelig-spennandes:-)

ca 30 gjester
koldtbord til mat
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------