Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Testosteron vs. østrogen

Kvinner spør menn og omvendt. Det kan jo være noen spørsmål man har lyst til å stille til samme art som makkeren uten å bli hudflettet....
Lykke til!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Gave fra mannen etter fødselen.
09:33 1.03.2008
Det er jo egentlig HAN som burde få en gave fra henne.

For han har gjort det mulig for henne å få et fantastisk barn som hun "eier" for all fremtid, i hvert fall til det blir ungdom. Og i tillegg har han undertegnet på at han skal hjelpe henne økonomisk dersom hun tar med seg barnet og går fra ham. Dette burde kvalifisere til en liten påskjønnelse fra henne med makta til ham med bidragsplikta.
Anonym
Sv: Gave fra mannen etter fødselen.
12:14 1.03.2008
Er det mulig? Tror bare du sier dette for å provosere.  For det du sier mannen har gitt til kvinnen har jo kvinnen og så gitt til mannen. Vi kvinner har jo også bidragsplikt ved en evt skilsmisse hvor en ikke har omsorgen for barnet. Det er jo ikke slik lenger at kvinnen bare kan ta med seg barnet og gå fra ham, menn har like stor rett i slike situasjoner. Det er ikke kvinnen som "eier" barnet.

Det er jo klart at pappaen også kan fortjene en påskjønnelse. Men det er faktisk ikke ham som går gravid og føder barnet. Jeg forventer ikke noen gave fra mannen min for jobben jeg har gjort, men ble veldi gla sist gang når jeg fikk en liten gave alikevel. Jeg tror han synes jeg fortjener det etter det jeg har vært i gjennom. Det er faktisk ikke noen dans på roser å gå gravid for så føde..
april08baby
19:53 2.03.2008
Er det slik (Mamman til?) april08baby sier:

"Det er jo ikke slik lenger at kvinnen bare kan ta med seg barnet og gå fra ham, menn har like stor rett i slike situasjoner."?

Noen som vet? Her mener jeg ikke formelle rettigheter, DE er like. Men hvordan fungerer det i praksis, dersom begge mener de selv er best egnet til å ta seg av barnet.

Hvem kan relativt trygt kreve skilsmisse dersom han/hun aldri ville drømme om å risikere å skilles fra sitt eget barn?
Anonym
16:40 30.03.2008
Blir kjempe sint og tenker stakkars MANN
Gulletmitt
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------