Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Eksem og allergi

Da har lillegutt også fått konstatert astma......
22:13 1.03.2008
måtte på legevakten igjen i dag, hver gang han blir forkjølet blir han så tett..... var tom for bricanyl også, Hostet så han kastet opp slim og mat flere ganger. Legen jeg kom til idag er både skolelege og har selv astmabarn - så han konstaterte raskt at dette var astma og at vi skal begynne med innhalator istedenfor bricanyl mixtur. Godt å få noe som virker, selv om det er kjipt å få konstatert astma i tillegg til allergien....

mange her som har både astma og ellergi...?
allergibarn
Sv: Da har lillegutt også fått konstatert astma......
09:30 10.03.2008
Har du ammet han eller gitt han MME?
Anonym
14:56 10.03.2008
fullammet til 6 mnd, og holdt på til han var ca 1 1/2 år faktisk....

søsteren ble fullammet til ca 4-5 mnd og sluttet da hun var 9 mnd og hun er aldri syk....
allergibarn
21:57 10.03.2008
Er igrunner rart vis man først tenker.Di fleste jeg vet om,kjenner og har hørt om er at di som har ammet lenge har fått mye syke barn med allergier og astma.Jeg selv ammet 2 uker.Ellers bare mme!!Friske som fisker:)Han på 8 er mest aldri syk.
Anonym
10:36 17.03.2008
Tror du ikke det heller er sånn at de har valgt å amme lenger p.g.a allergier, sykdom og astma da? Grundig forskning viser jo at amming hjelper på disse tingene - så nytter jo ikke dra andre konklusjoner ut i fra folk man kjenner og hva de har opplevd.

Sier ikke at det er noe galt med hverken å amme eller å ikke amme - men høres jo ut som du tror de er friske som fisker FORDI du bare ammet to uker.
elizabeth_
23:29 17.03.2008
Ja, jeg ammet han lenge fordi han hadde allergi. Var bortreist fra han da han var 8 mnd, og han tok flaske som bare det hjemme sammen med faren. Hadde han ikke hatt allergi, hadde jeg sluttet da jeg kom hjem - men pga allergien fortsatte jeg.

Så det er nok mye i det at mange med allergibarn har ammet lenge.

Jeg tror heller det er noe med det at de får anitbiotika / penicilin første leveår - som ødelegger.... leste en forsking som mente det at antibiotikaen ødela melkesyrebakteriene i tarmene som igjen første til slike plager?! Sønnen vår fikk antibiotika og penicilin bare 6 timer gammel.........
allergibarn
20:53 31.03.2008
Fikk også samme beskjed idag på sykehuset.. Mina har også fått bricanyl før, men også efedrin hostesaft. Idag fikk jeg innhalator med flutide og ventolin om hun blir veldig tett..Har atopisk eksem også
oslojente80 Mina f 07.09.06
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------