Jeg synes det aller beste er nylon vask i vannet og en god skinnklut eller vindusklut. Har prøvd ulike spray flasker som f. eks Jif men det blir skoldete når solen skinner.
Anonym
Sv: Aller beste måte å vaske vinduer på?
10:19 6.03.2008
Enig med anonym egentlig :-) Jeg pleier også å ha litt eddik i vannet for ekstra glans. Men anbefaler å tørke av med avispapir - det loer ikke.
Jeg vasker med en mikrofiberklut (Kjøkkentype). Kun rent, varmt vann (IKKE SÅPE) og tørker med en glassklut av mikrofiber. Superblanke og rene vinduer, i tillegg til at man sparer miljø og penger.
Bruk varmt vann med litt zalo og salmiakk i. Zalo fjerner møkka, salmiakken fjerner fettet. Gni vannet på med en liten svamp eller klut, fjern vannet med en god nal, og tørk kantene med en tørr klut / papir som ikke loer.
Jeg bruker Jif vindusvaskesystem og er kjempefornøyd. Følger med mikrofiber vask og nal. Går unna i en fei, blir fint og rent, og man slipper å gnikke og gnu på vinduene!
Jeg har kanskje det mest arbeidssomme tipset da, men det funker for meg :-)
Vasker først med en klut og vann med Zalo og Salmiakk, sånn som noen har beskrevet før her. Drar av såpevannet med nal. Vasker så over med ny fille med vann og edikk. Edikken fjerner all såpa og gir fin glans. Ny runde med nal og tilslutt litt papir rundt kantene på vinduet.
Vasker ikke vinduer særlig ofte så jeg kan godta at det er et tidkrevende prosjekt de få gangene det skjer.... ;-)