På oppfordring har vi opprettet dette forumet slik at foreldre med spesielt begavede barn kan diskutere og utveksle erfaringer.
Han MÅ jo være begavet, eller?
08:43 7.03.2008
Vi synes dette er helt vilt, og veldig tidlig, eller?
Oscar på 14 mnd har lenge likt å leke med nøkkelknippet mitt. for noen dager siden separerte han nøklene fra hverandre, krabbet til døren og stakk nøklen inn i nøkkelhullet og prøvde å låse opp! Dette gjør han nå hele tiden! Han har også skjønt barnesikringen på vår komfyr( man må skru på en bryter som man holder nede!!)
Vi spiller mye klassisk musikk hjemme, og oscar sitter gjerne og klonker ved pianoet i høystolen sin. Men for noen dager siden så SPILTE HAN GJENKJENNELIG MOZART MUSIKK!!!! JEG TULLER IKKE! Og nå gjør han det hele tiden hvis han får lov!!!!
Han teller også opp til fem på fingrene og holder f.eks opp to fingre hvis det kommer to hunder løpende forbi, tre fingre hvis det er tre bøker på en hylle, etc. han gjør det helt konsekvent og tar ikke feil.
Det med nøklene og telling er jo greit nok - flink gutt, men ikke SÅ fantastisk.
Men hvis han spiller gjenkjennelige mozart-melodier på piano, tror jeg at vi herved kan si at vi for første gang har et innlegg om et barn som VIRKELIG kan kalles BEGAVET, i den forstand jeg oppfatter det.
Da har han fått en helt spesiell og sjelden evne, en GAVE: Han må være uoverordentlig musikalsk, helt utenom det vanlige.
Det fins piano-kurs for barn fra 2 år, ihvertfall her jeg bor. kanskje han bør få begynne på noe sånt når han blir eldre. Han bør ihverftall få utfolde seg med instrumenter.
Kanskje det er en reinkarnert Mozart...?!
La han spille og utfolde seg med lek, jeg hadde ikke satt barnet mitt på piano kurs i en alder av to. "Til neste uke skal dere kunne spille Eine kleine nachtmuzik i D-dur!" Men het fantastisk da, hvis han virkelig kan det er det utolig. You tube next! Please? :D