Her kan dere utveksle erfaringer om barns sykdom fra de er nyfødte til de er i tenårene. Noen ganger er det kjekt å høre om andres erfaringer og gode råd, eller kanskje du har noen erfaringer å dele med andre selv?
Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Når tilbake til barnehagen etter omgangssyken? ++
20:37 9.03.2008
I dag våkna jeg av at datteren min på 14mnd lå og kastet opp i senga si, sånn ca. halv seks. Hun har etter det kasta opp litt til og hatt diare. I kveld har hun virket opplagt, men litt sliten. Tenkte det var lurt å holde henne hjemme i morgen, både for hennes skyld og pga av smittefare. Leser at hun kan være smittefarlig i 48t etter.
Holder dere barna deres hjemme 2 dagar etter omgangssyken?Hvordan blir det med sykefraværet da, om de skal holdes hjemme så lenge etter at de er blitt friske? Kan ikke skjønne at det skal holde hele året de dagene vi har til rådighet. Kan man få legeerklæring utover disse, dersom man trenger det? (Jeg har nemlig vært i jobb igjen i kun en uke, og frykter hvordan dette kan gå...)
Sv: Når tilbake til barnehagen etter omgangssyken? ++
16:46 24.03.2008
Min sønn er hjemme minst 48 timer etter sist oppkast, men han skal vøre i form til å orke å være med på det som skjer der. Han må også da klare å spise greit igjen. Derfor har det blitt tre-fire dager etter omgangssyken. Har besteforeldre som hjelper oss på slike dager.