Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Yrke og karriere

Her kan dere diskutere alt som har å gjøre med yrke og karriere.
Noen som vet litt om yrkesrettet attføring?
11:44 10.03.2008
Har søkt om yrkesrettet attføring.Vært i møte med NAV i dag,ang arbeidsevnevurdering.

Har vært sykmeldt i 4 uker nå pga psoriasisutbrudd.Men er jo bedre i perioder,og da har jeg jobbet som vanlig.
Men desverre blir kroppen stresset pga type arbeid og turnus,så etter en stund ender det gjerne med et utbrudd igjen.Og da er det en ny periode med sykmelding.Har fått innvilget fritak fra arb.giverperioden pga dette.

Men etter møtet med NAV i dag hørtes det ut som om det ble forventet at jeg skulle fortsette å gå sykmeldt,så over på attføringspenger.
Men kan jeg det når jeg ikke vet om søknaden blir innvilget?De regnet med at behandlingstiden ville ta 2-3 mnd.Hva er vanlig?Blir det vanskeligere å få den innvilget om jeg går tilbake i litt arbeid i denne perioden?

Helt grønn når det gjelder dette,veldig takknemlig for svar:-)
snirkeline
Sv: Noen som vet litt om yrkesrettet attføring?
22:39 17.03.2008
jeg måtte være sykemeldt sammenhengende 12 mnd + noe tid på rehabiliteringspenger før jeg fikk innvilget attføring.

(men jeg hadde ikke noe valg uansett, klarte ikke å jobbe noe i denne perioden. men jeg vet om flere som har vært friskere, men allikevel har måttet vært sykemeldt i 52 uker for å kunne gå over på attføring).

ulempen er at hvis man har vært sykemeldt i 52 uker sammenhengende, er at man har brukt opp retten til sykepenger. skal man da bli gravid, og har gått på rehabiliteringspenger i svangerskapet, så får man ikke permisjonspenger, men kun engangsstønaden den perioden man er hjemme med barnet.
for å tjene inn denne retten igjen må man jobbe sammenhengende i 26 uker.

håper du ble litt klokere.
Myrtel
22:44 17.03.2008
glemte å si at man får heller ikke permisjonspenger av attføringsstønad, men bare engangsstønaden.
så attføring og gravid er ikke akkurat noe å bli feit av.
men har du små barn fra før. vil du få dekket en god del av barnehage utgifter mens du er i attføringstiltaket.

vet ikke helt om det var dette du var ute etter å få svar på? men det var det jeg visste om attføring.
Myrtel
16:11 24.03.2008
Tusen takk for svaret ditt.Joda,ble litt klokere:-)

Har tre barn,og ingen planer om flere nå.De to eldste er 9 og 13 år,så de klarer seg fint litt alene før og etter skolen.Men minstemann på 2 år må jo være i barnehage.Greit å vite at man får litt hjelp til utgiftene der,for etter det jeg har forstått vil jeg få utbetalt 66% av lønnen jeg har nå om jeg får innvilget attføring.Og det vil jo merkes...

Takk skal du ha:-)
snirkeline
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------