Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Prematurdebatten

Er det mange her inne med premature tvillinger?..
12:15 17.03.2008
Mine gutter kom i uke 27+0, er 4 mnd korrigert nå. Var 1150 og 1160 ved fødselen, nå er begge ca 4,5 kg - de spiser godt:-).
Den ene har fått lyskebrokk og må opereres snart, men ellers er de friske. Begyntå prate og smile, veldig kos.
Skal snart til fysio for litt ekstra oppfølging. Det er veldig betryggende, synes det er vanskelig å vite om alt er helt som det skal, selv om jeg har et (fullbårent) barn fra før...
chiquitita
Sv: Er det mange her inne med premature tvillinger?..
22:46 26.03.2008
Hei jeg har premature tvillinger født i uke 31.To jenter, de veide 1740 og 1940, nå er de 5mnd og ca 5,5kg. Hhar en gutt fra før han ble født i uke 35.
Sunshine21
07:37 6.04.2008
Hei,

Min søster fødte premature tvillinger for 1 uke siden idag. De ble født i 28 + 4 og var 1201 gram og 1255 gram. De ligger i kuvøser med c-papp, men har pustet av seg selv siden fødsel.

Jeg er innom her for å lære litt om premature barn, skal jo passe de to nurka etterhvert :-)
Anonym
22:20 12.04.2008
Vi har to jenter som er eneggede tvillinger. De ble født i uke 30+2. De var 1404g og 1498g. Hun ene måtte ha mye hjelp til å puste når hun kom ut. Og lå i respirator i ett døgn. Og de begge lå med c pap i noen dager. Nå er de litt over 8 mnd (ikke korrigert) og er ca 6500g og 7500g. De både smiler, flirer, babler og gir masse kontakt. Men hun minste har antagelig cp. Hun hadde hjerneblødning når hun ble født. Så vi venter ennå på svar. Men ellers så koser vi oss masse alle sammen:-)
Sito15 (fått to prinsesser):-)
21:49 24.04.2008
Vi fikk eneggede tvillingjenter i uke 32. Minstemann var 1450 g og størstemann var 1800 g. Minstemann trengte en liten blodoverføring, men pusting osv gikk veldig bra. Etter ca fire uker dro vi hjem med jentene våre og nå er de 10 mnd ukorrigert og veier 9,2 kilo. Ligger nok mer på åtte måneder i utvikling, men de har vært friske og oppmerksomme hele veien. De har sittet i en del mnd nå, men eldstemann har nå begynt å løfte seg opp i krabbestilling.

Sito15: hvordan vet/tror dere at hun har CP? Er veldig nysgjerrig på om det finnes noen tegn i spedbarnsalder. Vår minste hadde aldri hjerneblødning, men hun er klart senere enn eldstemann i utviklingen. kan du fortelle litt?
Phiphi
12:12 26.04.2008
Jentene mine er et og et halvt år, de kom 11 uker for tidlig og var 1570 og 700 gram. Vært endel problemer med minstemann, men nå begynner det å gå i orden. Hun er fremdeles liten, 6,5 kg, i forhold til 'lillesøster' på 10 kg:)
bissen
08:50 27.04.2008
Hei!

Vi har premature tvillinger født i uke 33. De var 1790 og 2150 da de ble født. De er nå 10 mnd og 11 og 9 kg.
DoubleTrouble
23:11 27.04.2008
Ser at min søster har allerede nevnt mitt nærvær her inne, men greit å få satt nick på meg ;)

Jeg har tvillingjenter, født 12 uker premature. Tv1 veide 1255 gr, og Tv2 veide 1201 gr.
De er fire uker i dag, og ligger fortsatt på NYF. Blir nok der frem til juni, men alt går bra.
Jentene ligger forsatt med CPAP, men har ikke hatt noen infeksjoner, blødninger etc. Alt vel enn sålenge ;)
Blir godt å få de hjem!!
Tilde og Sarah - 2 små nøster!
21:44 2.05.2008
hei å hå. jeg fikk mine tvilling jenter 2 mnd før termin. tv1 veide 1700 og tv2 veide 1500gr.De måtte ligge 1 mnd på sykehuset. i dag er di 15 mnd og 2 super fornøyde jenter.
sliten77
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------